Fakulta | Fakulta humanitních studií (FHS) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Studijní program | Učitelství pro mateřské školy (B0112P300001) | ||||
Studijní obor / Specializace | Učitelství pro mateřské školy (-/0 - 2019) | ||||
Stupeň získané kvalifikace | Bakalářský | ||||
Forma studia | Prezenční | ||||
Standardní doba studia | 3 roky | ||||
Počet ECTS kreditů | 180 | ||||
Udělovaná kvalifikace | Bakalář (0) | ||||
Přístup k dalšímu studiu | Magisterský studijní program | ||||
Způsob ukončení | Obhajoba závěrečné práce, Státní závěrečná zkouška | ||||
Studijní a zkušební řád | URL | ||||
Fakultní koordinátor |
|
||||
Klíčové studijní výstupy | Cílem programu je zvýšit odbornou připravenost učitelů mateřských škol v oblasti pedagogiky předškolního věku a připravit absolventy k práci v mateřských školách a specializovaných předškolních zařízeních. Studium vede studenta k osvojení a dalšímu rozvíjení vědomostí a dovedností z oboru a jejich tvořivému využívání v praxi. | ||||
Specifické požadavky pro přijetí | Stanovený výsledek testů v rámci Národních srovnávacích zkoušek (NSZ) - obecné studijní předpoklady ke studiu (základní verze). | ||||
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | Obecná pravidla pro uznání předchozího vzdělání | ||||
Kvalifikační požadavky a předpisy | Ukončené středoškolské vzdělání s maturitou | ||||
Profil programu | Bakalářský studijní program je zaměřen na přípravu k výkonu povolání a ke studiu v magisterském studijním programu. Ve studijním programu se využívají soudobé poznatky a metody, obsahuje též v potřebném rozsahu teoretické poznatky | ||||
Podmínky pokračování studia | 1) K tomu, aby mohl student v prezenční formě studijního programu pokračovat ve studiu v letním semestru 1. roku, musí po skončení opravného zkouškového období zimního semestru určeného časovým plánem výuky pro daný akademický rok dosáhnout v souladu se studijním programem minimálně 20 kreditů. Netýká se kombinované formy studia. 2) Podmínkou pro pokračování v prezenční i kombinované formě studia ve 2. roce studijního programu je v souladu se studijním programem získání alespoň 40 kreditů v 1. roce. Student, který splnil tuto podmínku, si do 2. roku studia musí zapsat: - všechny neukončené povinné předměty l. ročníku (pokud tak neučiní sám, jsou mu na základě jeho žádosti za poplatek zapsány studijním oddělením do IS/STAG), - všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty 2. ročníku, - vybrané volitelné předměty. 3) Podmínkou pro pokračování ve studiu ve 3. roce studijního programu je v souladu se studijním programem získání minimálně 100 kreditů za l. a 2. rok studia. Pokud student tuto podmínku pro pokračování ve studiu splnil, zapíše si do 3. roku bakalářského studia: - všechny neukončené povinné předměty předchozího ročníku (pokud tak neučiní sám, jsou mu na základě jeho žádosti za poplatek zapsány studijním oddělením do IS/STAG), - všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty 3. ročníku, - vybrané volitelné předměty. 4) Podmínkou pro uzavření 3. roku bakalářského studijního programu je v souladu se studijním programem dosažení minimálně 180 kreditů v předepsané skladbě. Pokud student neukončil bakalářský studijní program ve 3. roce, zapíše si do 4. roku studia tohoto programu pouze všechny neukončené předměty z předchozího ročníku. Podmínkou pro zápis do 4. roku studia je v souladu se studijním programem dosažení 150 kreditů v předchozích 3 letech bakalářského studia. Pokud student tohoto počtu nedosáhl, děkan mu ukončí studium pro nesplnění požadavku podle § 56 odst. 1 písm. b) zákona. Ukončení 3. roku bakalářského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke státní závěrečné zkoušce. | ||||
Profesní profily absolventů s příklady | Absolvent programu nachází uplatnění v mateřských školách a specializovaných předškolních zařízeních jako kvalifikovaný pracovník pro pedagogickou práci s dětmi předškolního věku. | ||||
Garant oboru / specializace | Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D. |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUTV/PSAKP | Sportovní aktivity - K2 Hiking | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAVO | Sportovní aktivity - volejbal | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAAF | Sportovní aktivity - Americký fotbal | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAAI | Sportovní aktivity - Aikido | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSABA | Sportovní aktivity - basketbal | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSABD | Sportovní aktivity - badminton | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAZT | Sportovní aktivity - zdravotní TV | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSABX | Sportovní aktivity - Thajský box | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSACY | Sportovní aktivity - cyklistika | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAFL | Sportovní aktivity - florbal | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAFO | Sportovní aktivity - fotbal | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAGO | Sportovní aktivity - Golf | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAHO | Sportovní aktivity - horolezectví | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAIC | Sportovní aktivity - Indoor Cycling | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAIL | Sportovní aktivity - inline bruslení | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAKE | Sportovní aktivity - Kendo | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAKL | Sportovní aktivity - kurz letní | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSALT | Sportovní aktivity - lyžování tuzemské | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSALZ | Sportovní aktivity - lyžování zahraniční | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAPF | Sportovní aktivity- posilovna a fitness | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAPL | Sportovní aktivity - plavání | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSASB | Sportovní aktivity - Sebeobrana | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSASK | Sportovní aktivity - sálová kopaná | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSASQ | Sportovní aktivity - squash | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAST | Sportovní aktivity - stolní tenis | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSATE | Sportovní aktivity - tenis | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSATI | Sportovní aktivity - Tai Ji Quan | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSATK | Sportovní aktivity - turistický kurz | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSATW | Sportovní aktivity - taekwondo | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAVE | Sportovní aktivity - veslování | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAVK | Sportovní aktivity - vodácký kurz | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | |
MUTV/PSAAE | Sportovní aktivity - aerobik | 1 | Zp | 0+2+0 | - | - | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
USP/UP1SV | Sociálně-pedagogický výcvik | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Zimní | |
CJV/UP1A1 | Anglický jazyk I | 3 | Klz | 0+2+0 | 1 | Zimní | |
USP/UP1DV | Kapitoly z dějin předškolní výchovy | 3 | Klz | 0+0+2 | 1 | Zimní | |
USP/UP1PE | Pedagogická propedeutika | 6 | Zk+ | 2+2+2 | 1 | Zimní | |
USP/UP1PP | Psychologická propedeutika | 6 | Zk+ | 2+0+2 | 1 | Zimní | |
USP/UP1TV | Teorie výchovy a vzdělávání | 4 | Zk+ | 2+0+1 | 1 | Zimní | |
USP/UP1HE | Hra a její edukační využití v MŠ | 3 | Klz | 0+2+1 | 1 | Zimní | |
USP/UP2TK | Základy tělesné kultury | 2 | Klz | 0+1+2 | 1 | Letní | |
USP/UP2HT | Základy hudební teorie | 2 | Klz | 0+1+2 | 1 | Letní | |
USP/UP2LM | Logika, množiny, relace | 2 | Klz | 0+1+2 | 1 | Letní | |
USP/UP2RP | Rozvoj počáteční gramotnosti v MŠ | 3 | Klz | 0+1+2 | 1 | Letní | |
USP/UP2VP | Vývojová psychologie | 4 | Zk+ | 2+0+2 | 1 | Letní | |
USP/UP2DM | Didaktika mateřské školy | 8 | Zk+ | 2+2+2 | 1 | Letní | |
USP/UP2VK | Základy výtvarné kultury | 2 | Klz | 0+1+2 | 1 | Letní | |
CJV/UP2A2 | Anglický jazyk II | 3 | Klz | 0+2+0 | 1 | Letní | |
USP/UP3RG | Rozvoj přírodovědné gramotnosti+praxe | 4 | Zk+ | 2+0+2 | 2 | Zimní | |
USP/UP3JL | Jazyková a literární gramotnost+praxe | 4 | Zk+ | 2+0+2 | 2 | Zimní | |
USP/UP3RP | Rozvoj počátečních mat. představ+praxe | 4 | Zk+ | 2+0+2 | 2 | Zimní | |
USP/UP3SP | Sociální psychologie | 6 | Zk+ | 2+0+2 | 2 | Zimní | |
USP/UP3PK | Pedagogická komunikace v MŠ | 3 | Klz | 0+0+3 | 2 | Zimní | |
CJV/UP3A3 | Anglický jazyk III | 3 | Klz | 0+2+0 | 2 | Zimní | |
USP/UP3SD | Specifické postupy při práci s dětmi | 3 | Klz | 0+0+3 | 2 | Zimní | |
USP/UP4KD | Kurikulární dokumenty v praxi MŠ | 3 | Klz | 0+2+2 | 2 | Letní | |
USP/UP4VP | Výtvarný projev dítěte+praxe | 3 | Klz | 2+0+2 | 2 | Letní | |
USP/UP4RL | Rozvoj základních lokomocí dítěte+praxe | 3 | Klz | 2+0+2 | 2 | Letní | |
USP/UP4HT | Hudební tvorba dítěte+praxe | 3 | Klz | 2+0+2 | 2 | Letní | |
USP/UP4IU | Profesní identita učitele mateřské školy | 5 | Zk+ | 2+0+1 | 2 | Letní | |
USP/UP4ME | Metodologie pedagogického výzkumu | 6 | Zk+ | 2+0+2 | 2 | Letní | |
USP/UP4SR | Škola a rodina | 3 | Klz | 1+0+1 | 2 | Letní | |
CJV/UP4A4 | Anglický jazyk IV | 3 | Klz | 0+2+0 | 2 | Letní | |
USP/UP5MZ | Specifika spolupráce MŠ a ZŠ | 2 | Zp | 0+0+2 | 3 | Zimní | |
USP/UP5LG | Základy logopedie | 3 | Klz | 0+0+3 | 3 | Zimní | |
USP/UP5PX | Pedagogická praxe souvislá s portfoliem | 6 | Zp | 0+4T+0 | 3 | Zimní | |
USP/UP5PC | Pedagogika volného času | 4 | Zk+ | 2+0+2 | 3 | Zimní | |
USP/UP5TV | Tvorba výzkumného projektu | 6 | Zk+ | 2+0+2 | 3 | Zimní | |
CJV/UP5A5 | Anglický jazyk V | 3 | Klz | 0+2+0 | 3 | Zimní | |
USP/UP5DM | Pedagogické diagnostikování v MŠ | 6 | Zk+ | 2+0+2 | 3 | Zimní | |
CJV/UP6A6 | Anglický jazyk VI | 3 | Zk+ | 0+2+0 | 3 | Letní | |
USP/UP6BP | Seminář k bakalářské práci | 3 | Klz | 0+0+2 | 3 | Letní | |
USP/UP6PE | Pedagog. evaluace v předškol. vzdělávání | 4 | Zk+ | 2+0+2 | 3 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
USP/UP2MS | Metodika přípravy školy v přírodě | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | |
USP/UP2MO | Psychomotorika | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | |
USP/UP2IC | Základy ICT | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | |
CJV/UP2F1 | Výběrový cizí jazyk 1 - francouzský j. | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | |
CJV/UP2N1 | Výběrový cizí jazyk 1 - německý j. | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | |
CJV/UP2S1 | Výběrový cizí jazyk 1 - španělský j. | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | |
USP/UP4PD | Specifika práce s dětmi do 3 let v MŠ | 2 | Zp | 0+2+0 | 2 | Letní | |
USP/UP4LS | Letní škola v přírodě | 2 | Zp | 0+16S+0 | 2 | Letní | |
USP/UP4PH | Pohybové hry v MŠ | 2 | Zp | 0+2+0 | 2 | Letní | |
CJV/UP4F2 | Výběrový cizí jazyk 2 - francouzský j. | 2 | Klz | 0+2+0 | 2 | Letní | |
CJV/UP4N2 | Výběrový cizí jazyk 2 - německý j. | 2 | Klz | 0+2+0 | 2 | Letní | |
CJV/UP4S2 | Výběrový cizí jazyk 2 - španělský j. | 2 | Klz | 0+2+0 | 2 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
USP/UP5FL | Hra na hudební nástroj I (flétna) | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Zimní | |
USP/UP5DV | Dramatická výchova v MŠ | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Zimní | |
USP/UP5M1 | Metodika anglického jazyka pro MŠ I | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Zimní | |
USP/UP5VT | Využití výtvarných technik v MŠ | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Zimní | |
USP/UP5MH | Využití matematických her v MŠ | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Zimní | |
USP/UP5ZP | Základy podnikatelství | 2 | Klz | 1+0+1 | 3 | Zimní | |
USP/UP5KL | Hra na hudební nástroj I (klavír) | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Zimní | |
USP/UP6M2 | Metodika anglického jazyka pro MŠ II | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Letní | |
USP/UP6VZ | Výchova ke zdraví | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Letní | |
USP/UP6PV | Podpora využití ICT v práci učitele MŠ | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Letní | |
USP/UP6PK | Praktikum k podpoře soc. kompetencí | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Letní | |
USP/UP6KY | Hra na hudební nástroj II (kytara) | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Letní | |
USP/UP6HO | Hra na hudební nástroj II (housle) | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Letní | |
USP/UP6LI | Literatura pro děti | 2 | Zp | 0+2+0 | 3 | Letní |