Fakulta | Fakulta humanitních studií (FHS) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Studijní program | Učitelství pro 1. stupeň základní školy (M0113P300003) | ||||
Studijní obor / Specializace | Učitelství pro 1. stupeň základní školy (-/0 - 2024) | ||||
Stupeň získané kvalifikace | Magisterský | ||||
Forma studia | Prezenční | ||||
Standardní doba studia | 5 let | ||||
Počet ECTS kreditů | 300 | ||||
Udělovaná kvalifikace | Magistr (7) | ||||
Přístup k dalšímu studiu | Doktorský studijní program | ||||
Způsob ukončení | |||||
Studijní a zkušební řád | URL | ||||
Fakultní koordinátor |
|
||||
Klíčové studijní výstupy | Příprava učitelů prvního stupně základní školy v souladu s požadavky současného kurikula pro základní vzdělávání. Východiskem koncepce studia je celostní model sebepojetí studenta učitelství, celostní model v pojetí žáka i kurikula, jehož těžištěm jsou pedagogické a psychologické disciplíny, oborové didaktiky předmětů primárního vzdělávání (českého jazyka a literatury, cizího jazyka, matematiky, pohybové, výtvarné, hudební a pracovní výchovy, integrovaného vědního základu pro předměty prvouka, vlastivěda a přírodověda) a syntetizující disciplíny. Integrující složkou studia jsou ve všech semestrech studia průběžné a souvislé pedagogické praxe a jejich reflexe v profesním portfoliu. | ||||
Specifické požadavky pro přijetí | Stanovený výsledek testů v rámci Národních srovnávacích zkoušek (NSZ) - obecné studijní předpoklady ke studiu (základní verze). | ||||
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | Obecná pravidla pro uznání předchozího vzdělání | ||||
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno | ||||
Profil programu | nespecifikováno | ||||
Podmínky pokračování studia | 1) K tomu, aby mohl student v prezenční formě studijního programu pokračovat ve studiu v letním semestru 1. roku, musí po skončení opravného zkouškového období zimního semestru určeného časovým plánem výuky pro daný akademický rok dosáhnout v souladu se studijním programem minimálně 20 kreditů. 2) Podmínkou pro pokračování v prezenční i kombinované formě studia ve 2. roce studijního programu je v souladu se studijním programem získání alespoň 40 kreditů v 1. roce studia. Student, který splnil tuto podmínku, si do 2. roku musí zapsat: - všechny neukončené povinné předměty l. ročníku (pokud tak neučiní sám, jsou mu na základě jeho žádosti za poplatek zapsány studijním oddělením do IS/STAG), - všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty 2. ročníku, - vybrané volitelné předměty. 3) Podmínkou pro pokračování ve studiu ve 3. roce studijního programu je v souladu se studijním programem získání minimálně 100 kreditů za l. a 2. rok. Pokud student tuto podmínku pro pokračování ve studiu splnil, zapíše si do 3. roku: - všechny neukončené povinné předměty 2. ročníku (pokud tak neučiní sám, jsou mu na základě jeho žádosti za poplatek zapsány studijním oddělením do IS/STAG), - všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty 3. ročníku, - vybrané volitelné předměty. 4) Podmínkou pro pokračování ve studiu ve 4. roce studijního programu je v souladu se studijním programem získání minimálně 160 kreditů z předchozích let studia. Pokud student tuto podmínku pro pokračování ve studiu splnil, zapíše si do 4. roku: - všechny neukončené povinné předměty 3. ročníku (pokud tak neučiní sám, jsou mu na základě jeho žádosti za poplatek zapsány studijním oddělením do IS/STAG), - všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty 4. ročníku, - vybrané volitelné předměty. Podmínkou pro pokračování ve studiu v 5. roce studijního programu je v souladu se studijním programem získání minimálně 220 kreditů podle studijního plánu příslušného studijního programu z předchozích let studia. Pokud student tuto podmínku pro pokračování ve studiu splnil, zapíše si do 5. roku: - všechny neukončené povinné předměty 4. ročníku (pokud tak neučiní sám, jsou mu na základě jeho žádosti za poplatek zapsány studijním oddělením do IS/STAG), - všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty 5. ročníku, - vybrané volitelné předměty. 5) Podmínkou pro uzavření 5. roku magisterského studijního programu je v souladu se studijním programem dosažení minimálně 300 kreditů v předepsané skladbě. Pokud student neukončil magisterský studijní program v 5. roce, zapíše si do 6. roku studia v tomto programu pouze všechny neukončené předměty z předchozího ročníku studia magisterského studijního programu. Podmínkou pro zápis do 6. roku studia je dosažení 270 kreditů v předchozích 5 letech magisterského studia. Pokud student tohoto počtu nedosáhl, děkan mu ukončí studium pro nesplnění požadavku podle § 56 odst. 1 písm. b) zákona. Ukončení 5. roku magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke státní závěrečné zkoušce. | ||||
Profesní profily absolventů s příklady | Absolvent studijního programu dokáže projektovat a implementovat výchovnou a vzdělávací činnost v primárním vzdělávání na prvním stupni ZŠ, resp. edukačních zařízeních na úrovni primárního vzdělávání. Absolvent disponuje kontextuálními znalostmi kulturních a sociálních souvislostí primární edukace, zná psychologické podmínky výchovy a vzdělávání, dokáže aplikovat pedagogické a didaktické programy na 1. stupni ZŠ. Studijní program ve své povinně volitelné složce umožňuje zabývat se specifickými potřebami žáků, školy a regionu a novými otázkami inkluze v primární škole. Absolvent studijního programu je způsobilý vykonávat profesi učitele 1. stupně základní školy. | ||||
Garant oboru / specializace | Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D. |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
USP/M1NPX | Náslechová praxe s reflexí 1 | 2 | Zp | 0+40S+14S | 1 | Zimní | |
USP/M1ONB | On-boarding studujících učitelství na VŠ | 2 | Zp | 0+24S+0 | 1 | Zimní | |
USP/M1ZTV | Základy tělesné výchovy | 3 | Klz | 0+14S+28S | 1 | Zimní | |
USP/M1ZMA | Základy matematiky v primár. vzdělávání | 6 | Zk | 14S+28S+0 | 1 | Zimní | |
USP/M1ZMJ | Základy mateřského jazyka v primárním | 6 | Zk | 14S+0+28S | 1 | Zimní | |
USP/M1ZPE | Základy pedagogiky | 4 | Zk | 14S+0+14S | 1 | Zimní | |
USP/M1ZPS | Základy psychologie | 4 | Zk+ | 14S+0S+14S | 1 | Zimní | |
USP/M1ZVK | Základy výtvarné kultury v primárním | 3 | Klz | 14S+0+14S | 1 | Zimní | |
USP/M2NPX | Náslechová praxe s reflexí 2 | 2 | Zp | 0+40S+14S | 1 | Letní | |
USP/M2RPD | Rozvoj pohybových dovedností | 2 | Zp | 0+28S+0 | 1 | Letní | |
USP/M2SMZ | Spolupráce mateřské a základní školy | 2 | Zp | 0+0+14S | 1 | Letní | |
USP/M2AJ1 | Anglický jazyk 1 | 3 | Klz | 0S+28S+0S | 1 | Letní | |
USP/M2ZHK | Základy hudební kultury | 3 | Klz | 14S+0+28S | 1 | Letní | |
USP/M2MJJ | Mateřský jazyk - jazyková výchova | 6 | Zk | 14S+0+28S | 1 | Letní | |
USP/M2OBD | Obecná didaktika | 4 | Zk | 14S+0+14S | 1 | Letní | |
USP/M2VTP | Výtvarné techniky v praxi | 2 | Zp | 0S+28S+0 | 1 | Letní | |
USP/M2ARI | Aritmetika v primárním vzdělávání | 6 | Zk | 14S+28S+0 | 1 | Letní | |
USP/M3PH | Pohybové hry | 2 | Zp | 0+28S+0 | 2 | Zimní | |
USP/M3NPX | Náslechová praxe s reflexí 3 | 2 | Zp | 0+40S+14S | 2 | Zimní | |
USP/M3HNK | Hudební nauka a hra na klavír | 2 | Zp | 0+28S+0 | 2 | Zimní | |
USP/M3VPS | Vývojová psychologie | 4 | Zk | 14S+0+28S | 2 | Zimní | |
USP/M3SKP | Školní pedagogika | 5 | Zk | 14S+0+28S | 2 | Zimní | |
USP/M3MJK | Mateřský jazyk - komunik. a sloh.výchova | 6 | Zk | 14S+0+28S | 2 | Zimní | |
USP/M3GEO | Geometrie v primárním vzdělávání | 6 | Zk | 14S+28S+0 | 2 | Zimní | |
USP/M3AJ2 | Anglický jazyk 2 | 3 | Klz | 0+0+28S | 2 | Zimní | |
USP/M4MEP | Medicínská propedeutika | 3 | Zk | 14S+24S+14S | 2 | Letní | |
USP/M4KAP | Komparativní a alternativní pedagogika | 4 | Zk | 14S+0+28S | 2 | Letní | |
USP/M4FSA | Filozofické a sociolog. aspekty rodiny | 2 | Zp | 14S+0+14S | 2 | Letní | |
USP/M4MJL | Mateřský jazyk - literární výchova | 6 | Zk | 14S+0+28S | 2 | Letní | |
USP/M4SSR | Spolupráce školy a rodiny | 2 | Zp | 0+0+28S | 2 | Letní | |
USP/M4PPX | Praxe průběžná s reflexí | 4 | Zp | 0+40S+14S | 2 | Letní | |
USP/M4MMU | Metody řešení matematických úloh | 2 | Zp | 0+0+28S | 2 | Letní | |
USP/M4HN | Hra na nástroj - flétna/housle/kytara | 3 | Zp | 0+28S+0 | 2 | Letní | |
USP/M4ZAJ | Základy anglického jazyka v prim.vzděl. | 2 | Zp | 0+0+28S | 2 | Letní | |
USP/M5DTI | Digitální technologie a informatika | 2 | Zp | 0+0+28S | 3 | Zimní | |
USP/M5SPX | Souvislá praxe s reflexí 1 | 4 | Zp | 0+40S+14S | 3 | Zimní | |
USP/M5RMG | Rozvoj matematické gramotnosti | 3 | Klz | 14S+0+28S | 3 | Zimní | |
USP/M5RJG | Rozvoj jazykové a literární gramotnosti | 3 | Klz | 14S+0+28S | 3 | Zimní | |
USP/M5PPS | Pedagogická psychologie | 5 | Zk | 14S+0+14S | 3 | Zimní | |
USP/M5INP | Inkluzivní pedagogika | 3 | Zk | 14S+0+14S | 3 | Zimní | |
USP/M5DAJ | Didaktika anglického jazyka | 3 | Klz | 14S+0+28S | 3 | Zimní | |
USP/M5IPS | Integrovaný základ přírodních a spol.věd | 6 | Zk | 28S+28S+14S | 3 | Zimní | |
USP/M6DAJ | Didaktika AJ - aktivizující metody | 3 | Klz | 14S+0+28S | 3 | Letní | |
USP/M6DM1 | Didaktika matematiky 1 | 5 | Zk | 14S+0+28S | 3 | Letní | |
USP/M6DSV | Didaktika společenskovědního vzdělávání | 3 | Klz | 14S+0+28S | 3 | Letní | |
USP/M6DPV | Didaktika přírodovědného vzdělávání | 3 | Klz+ | 14S+0S+28S | 3 | Letní | |
USP/M6PDH | Pedagogická diagnostika a hodnocení | 4 | Zk | 14S+14S+0 | 3 | Letní | |
USP/M6SPX | Souvislá praxe s reflexí 2 | 4 | Zp | 0+40S+14S | 3 | Letní | |
USP/M6OSR | Osobnostně-sociální rozvoj | 3 | Zp | 0+24S+0 | 3 | Letní | |
USP/M6DCP | Didaktika počátečního čtení a psaní | 4 | Zk | 0+14S+14S | 3 | Letní | |
USP/M6ZTV | Základy technické výchovy | 2 | Zp | 0+0+28S | 3 | Letní | |
USP/M7SVP | Přístupy k žákům se specif. potřebami | 2 | Zp | 0+14S+14S | 4 | Zimní | |
USP/M7SPV | Specifika primárního vzdělávání | 2 | Zp | 0+14S+14S | 4 | Zimní | |
USP/M7VAP | Metodologie přípravy projektu | 4 | Klz | 14S+0+28S | 4 | Zimní | |
USP/M7SP | Sociální psychologie | 4 | Zk | 14S+14S+0 | 4 | Zimní | |
USP/M7DM2 | Didaktika matematiky 2 | 6 | Zk | 14S+0+28S | 4 | Zimní | |
USP/M7DMJ | Didaktika mateřského jazyka | 6 | Zk | 14S+0+28S | 4 | Zimní | |
USP/M7DI | Didaktika informatiky a tech. výchovy | 3 | Klz | 14S+0+28S | 4 | Zimní | |
USP/M7SPX | Souvislá praxe s reflexí 3 | 4 | Zp | 0+80S+14S | 4 | Zimní | |
USP/M8DLV | Didaktika literární výchovy | 4 | Zk | 14S+14S+0 | 4 | Letní | |
USP/M8DHV | Didaktika hudební výchovy | 3 | Klz | 14S+0+28S | 4 | Letní | |
USP/M8DVV | Didaktika výtvarné výchovy | 3 | Klz | 14S+0+28S | 4 | Letní | |
USP/M8SPX | Souvislá praxe s reflexí 4 | 8 | Zp | 0+80S+14S | 4 | Letní | |
USP/M8SPK | Sociální a pedagogická komunikace | 2 | Zp | 0+14S+14S | 4 | Letní | |
USP/M8PMV | Přístupy a metody v pedagogickém výzkumu | 2 | Zp | 0+0+28S | 4 | Letní | |
USP/M8DTV | Didaktika tělesné výchovy | 3 | Klz | 14S+0+28S | 4 | Letní | |
USP/M8SMG | Školní management a poradenství | 4 | Zk | 14S+0+14S | 4 | Letní | |
USP/M9PDZ | Pedagogická dokumentace v ZŠ | 2 | Zp | 0+0+14S | 5 | Zimní | |
USP/M9ZP | Zážitková pedagogika | 2 | Zp | 0+0+28S | 5 | Zimní | |
USP/M9SPX | Souvislá praxe s reflexí 5 | 15 | Zp | 0+320S+14S | 5 | Zimní | |
USP/M9ZPS | Základy podnikatelství ve školsví | 2 | Zp | 0S+0+14S | 5 | Zimní | |
USP/M9DV | Dramatická výchova | 2 | Zp | 0+28S+0S | 5 | Zimní | |
USP/M9DS1 | Diplomový seminář 1 | 5 | Zp | 0+28S+0 | 5 | Zimní | |
USP/M0DMJ | Vybraná témata z didaktiky mateř. jazyka | 4 | Klz | 0+0+18S | 5 | Letní | |
USP/M0DS2 | Diplomový seminář 2 | 5 | Zp | 0+18S+0 | 5 | Letní | |
USP/M0DP | Diplomová práce | 13 | Zp | 0+0+0S | 5 | Letní | |
USP/M0TPE | Vybraná témata z pedagogiky | 2 | Zp | 0+0+9S | 5 | Letní | |
USP/M0TDM | Vybraná témata z didaktiky matematiky | 4 | Klz | 0+0+18S | 5 | Letní | |
USP/M0PP | Práce s portfoliem | 2 | Zp | 0+9S+0 | 5 | Letní | |
USP/M0TPS | Vybraná témata z psychologie | 2 | Zp | 0+0+9S | 5 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
USP/M4SWP | Softwarové prostředky v primárním vzděl. | 2 | Zp | 0+28S+0 | 2 | Letní | |
USP/M4PVN | Přístupy ke vzdělávání nemocných žáků | 2 | Zp | 0+0+28S | 2 | Letní |