Fakulta | Fakulta humanitních studií (FHS) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Studijní program | Učitelství pro mateřské školy (B0112P300001) | ||||
Studijní obor / Specializace | Učitelství pro mateřské školy (-/0 - 2019) | ||||
Stupeň získané kvalifikace | Bakalářský | ||||
Forma studia | Kombinovaná | ||||
Standardní doba studia | 3 roky | ||||
Počet ECTS kreditů | 180 | ||||
Udělovaná kvalifikace | Bakalář (0) | ||||
Přístup k dalšímu studiu | Magisterský studijní program | ||||
Způsob ukončení | Obhajoba závěrečné práce, Státní závěrečná zkouška | ||||
Studijní a zkušební řád | URL | ||||
Fakultní koordinátor |
|
||||
Klíčové studijní výstupy | Cílem programu je zvýšit odbornou připravenost učitelů mateřských škol v oblasti pedagogiky předškolního věku a připravit absolventy k práci v mateřských školách a specializovaných předškolních zařízeních. Studium vede studenta k osvojení a dalšímu rozvíjení vědomostí a dovedností z oboru a jejich tvořivému využívání v praxi. | ||||
Specifické požadavky pro přijetí | Stanovený výsledek testů v rámci Národních srovnávacích zkoušek (NSZ) - obecné studijní předpoklady ke studiu (základní verze). | ||||
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | Obecná pravidla pro uznání předchozího vzdělání | ||||
Kvalifikační požadavky a předpisy | Ukončené středoškolské vzdělání s maturitou | ||||
Profil programu | Bakalářský studijní program je zaměřen na přípravu k výkonu povolání a ke studiu v magisterském studijním programu. Ve studijním programu se využívají soudobé poznatky a metody, obsahuje též v potřebném rozsahu teoretické poznatky | ||||
Podmínky pokračování studia | 1) K tomu, aby mohl student studijního programu pokračovat ve studiu v letním semestru 1. roku, musí po skončení opravného zkouškového období zimního semestru určeného časovým plánem výuky pro daný akademický rok dosáhnout v souladu se studijním programem minimálně 20 kreditů. 2) Podmínkou pro pokračování v prezenční i kombinované formě studia ve 2. roce studijního programu je v souladu se studijním programem získání alespoň 40 kreditů v 1. roce. Student, který splnil tuto podmínku, si do 2. roku studia musí zapsat: - všechny neukončené povinné předměty l. ročníku (pokud tak neučiní sám, jsou mu na základě jeho žádosti za poplatek zapsány studijním oddělením do IS/STAG), - všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty 2. ročníku, - vybrané volitelné předměty. 3) Podmínkou pro pokračování ve studiu ve 3. roce studijního programu je v souladu se studijním programem získání minimálně 100 kreditů za l. a 2. rok studia. Pokud student tuto podmínku pro pokračování ve studiu splnil, zapíše si do 3. roku bakalářského studia: - všechny neukončené povinné předměty předchozího ročníku (pokud tak neučiní sám, jsou mu na základě jeho žádosti za poplatek zapsány studijním oddělením do IS/STAG), - všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty 3. ročníku, - vybrané volitelné předměty. 4) Podmínkou pro uzavření 3. roku bakalářského studijního programu je v souladu se studijním programem dosažení minimálně 180 kreditů v předepsané skladbě. Pokud student neukončil bakalářský studijní program ve 3. roce, zapíše si do 4. roku studia tohoto programu pouze všechny neukončené předměty z předchozího ročníku. Podmínkou pro zápis do 4. roku studia je v souladu se studijním programem dosažení 150 kreditů v předchozích 3 letech bakalářského studia. Pokud student tohoto počtu nedosáhl, děkan mu ukončí studium pro nesplnění požadavku podle § 56 odst. 1 písm. b) zákona. Ukončení 3. roku bakalářského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke státní závěrečné zkoušce. | ||||
Profesní profily absolventů s příklady | Absolvent programu nachází uplatnění v mateřských školách a specializovaných předškolních zařízeních jako kvalifikovaný pracovník pro pedagogickou práci s dětmi předškolního věku. | ||||
Garant oboru / specializace | Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D. |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
USP/UK1SV | Sociálně-pedagogický výcvik | 2 | Zp | 0S+15S+10S | 1 | Zimní | |
USP/UK1PP | Psychologická propedeutika | 6 | Zk+ | 6S+20S+4S | 1 | Zimní | |
USP/UK1TV | Teorie výchovy a vzdělávání | 4 | Zk+ | 6S+20S+4S | 1 | Zimní | |
CJV/UK1A1 | Anglický jazyk I | 3 | Klz | 0+15S+15S | 1 | Zimní | |
USP/UK1HE | Hra a její edukační využití v MŠ | 3 | Klz | 15S+3S+4S | 1 | Zimní | |
USP/UK1PE | Pedagogická propedeutika | 6 | Zk+ | 10S+20S+5S | 1 | Zimní | |
USP/UK1DV | Kapitoly z dějin předškolní výchovy | 3 | Klz | 0+15S+10S | 1 | Zimní | |
USP/UK2HT | Základy hudební teorie | 2 | Klz | 0S+15S+5S | 1 | Letní | |
USP/UK2LM | Logika, množiny, relace | 2 | Klz | 15S+3S+4S | 1 | Letní | |
USP/UK2RP | Rozvoj počáteční gramotnosti v MŠ | 3 | Klz | 15S+3S+4S | 1 | Letní | |
USP/UK2VP | Vývojová psychologie | 4 | Zk+ | 10S+20S+5S | 1 | Letní | |
USP/UK2DM | Didaktika mateřské školy | 8 | Zk+ | 10S+20S+10S | 1 | Letní | |
USP/UK2TK | Základy tělesné kultury | 2 | Klz | 0S+15S+5S | 1 | Letní | |
USP/UK2VK | Základy výtvarné kultury | 2 | Klz | 0S+15S+5S | 1 | Letní | |
CJV/UK2A2 | Anglický jazyk II | 3 | Klz | 0+15S+15S | 1 | Letní | |
CJV/UK3A3 | Anglický jazyk III | 3 | Klz | 0+15S+15S | 2 | Zimní | |
USP/UK3SD | Specifické postupy při práci s dětmi | 3 | Klz | 0+15S+10S | 2 | Zimní | |
USP/UK3PK | Pedagogická komunikace v MŠ | 3 | Klz | 0+15S+10S | 2 | Zimní | |
USP/UK3RG | Rozvoj přírodovědné gramotnosti+praxe | 4 | Zk+ | 6S+20S+4S | 2 | Zimní | |
USP/UK3JL | Jazyková a literární gramotnost+praxe | 4 | Zk+ | 6S+20S+4S | 2 | Zimní | |
USP/UK3RP | Rozvoj počátečních mat. představ+praxe | 4 | Zk+ | 6S+20S+4S | 2 | Zimní | |
USP/UK3SP | Sociální psychologie | 6 | Zk+ | 10S+20S+5S | 2 | Zimní | |
USP/UK4IU | Profesní identita učitele mateřské školy | 5 | Zk+ | 6S+20S+4S | 2 | Letní | |
USP/UK4HT | Hudební tvorba dítěte+praxe | 3 | Klz | 4S+15S+6S | 2 | Letní | |
USP/UK4RL | Rozvoj základních lokomocí dítěte+praxe | 3 | Klz | 4S+15S+6S | 2 | Letní | |
USP/UK4ME | Metodologie pedagogického výzkumu | 6 | Zk+ | 10S+20S+5S | 2 | Letní | |
CJV/UK4A4 | Anglický jazyk IV | 3 | Klz | 0+15S+15S | 2 | Letní | |
USP/UK4SR | Škola a rodina | 3 | Klz | 4S+15S+3S | 2 | Letní | |
USP/UK4KD | Kurikulární dokumenty v praxi MŠ | 3 | Klz | 15S+3S+4S | 2 | Letní | |
USP/UK4VP | Výtvarný projev dítěte+praxe | 3 | Klz | 4S+15S+6S | 2 | Letní | |
USP/UK5MZ | Specifika spolupráce MŠ a ZŠ | 2 | Zp | 0+10S+7S | 3 | Zimní | |
CJV/UK5A5 | Anglický jazyk V | 3 | Klz | 0+15S+15S | 3 | Zimní | |
USP/UK5LG | Základy logopedie | 3 | Klz | 0+15S+7S | 3 | Zimní | |
USP/UK5PC | Pedagogika volného času | 4 | Zk+ | 6S+20S+4S | 3 | Zimní | |
USP/UK5PX | Pedagogická praxe souvislá s portfoliem | 6 | Zp | 7S+4T+2S | 3 | Zimní | |
USP/UK5TV | Tvorba výzkumného projektu | 6 | Zk+ | 6S+20S+4S | 3 | Zimní | |
USP/UK5DM | Pedagogické diagnostikování v MŠ | 6 | Zk+ | 6S+20S+4S | 3 | Zimní | |
USP/UK6BP | Seminář k bakalářské práci | 3 | Klz | 0+15S+10S | 3 | Letní | |
CJV/UK6A6 | Anglický jazyk VI | 3 | Zk+ | 0+15S+20S | 3 | Letní | |
USP/UK6PE | Pedagog. evaluace v předškol. vzdělávání | 4 | Zk+ | 6S+20S+4S | 3 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
USP/UK2MS | Metodika přípravy školy v přírodě | 2 | Zp | 0+5S+5S | 1 | Letní | |
USP/UK2MO | Psychomotorika | 2 | Zp | 0+5S+5S | 1 | Letní | |
USP/UK2IC | Základy ICT | 2 | Zp | 0+5S+5S | 1 | Letní | |
CJV/UK2F1 | Výběrový cizí jazyk 1 - francouzský j. | 2 | Zp | 0+15S+5S | 1 | Letní | |
CJV/UK2N1 | Výběrový cizí jazyk 1 - německý j. | 2 | Zp | 0+15S+5S | 1 | Letní | |
CJV/UK2S1 | Výběrový cizí jazyk 1 - španělský j. | 2 | Zp | 0+15S+5S | 1 | Letní | |
USP/UK4PD | Specifika práce s dětmi do 3 let v MŠ | 2 | Zp | 0+5S+0 | 2 | Letní | |
USP/UK4LS | Letní škola v přírodě | 2 | Zp | 0+16S+0S | 2 | Letní | |
USP/UK4PH | Pohybové hry v MŠ | 2 | Zp | 0+5S+5S | 2 | Letní | |
CJV/UK4F2 | Výběrový cizí jazyk 2 - francouzský j. | 2 | Klz | 0+15S+15S | 2 | Letní | |
CJV/UK4N2 | Výběrový cizí jazyk 2 - německý j. | 2 | Klz | 0+15S+15S | 2 | Letní | |
CJV/UK4S2 | Výběrový cizí jazyk 2 - španělský j. | 2 | Klz | 0+15S+15S | 2 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
USP/UK5DV | Dramatická výchova v MŠ | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Zimní | |
USP/UK5VT | Využití výtvarných technik v MŠ | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Zimní | |
USP/UK5MH | Využití matematických her v MŠ | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Zimní | |
USP/UK5FL | Hra na hudební nástroj I (flétna) | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Zimní | |
USP/UK5KL | Hra na hudební nástroj I (klavír) | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Zimní | |
USP/UK5ZP | Základy podnikatelství | 2 | Zp | 2S+5S+3S | 3 | Zimní | |
USP/UK5M1 | Metodika anglického jazyka pro MŠ I | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Zimní | |
USP/UK6HO | Hra na hudební nástroj II (housle) | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Letní | |
USP/UK6M2 | Metodika anglického jazyka pro MŠ II | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Letní | |
USP/UK6VZ | Výchova ke zdraví | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Letní | |
USP/UK6PV | Podpora využití ICT v práci učitele MŠ | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Letní | |
USP/UK6LI | Literatura pro děti | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Letní | |
USP/UK6PK | Praktikum k podpoře soc. kompetencí | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Letní | |
USP/UK6KY | Hra na hudební nástroj II (kytara) | 2 | Zp | 0+5S+5S | 3 | Letní |