|
Vyučující
|
-
Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základní teorie a pojmy. - Význam školy v přírodě. - Základní dokumenty pro školu v přírodě. - Legislativa pro pořádání škol v přírodě. - Pohyb jako základní složka života. - Sociální vývoj. - Tělesný vývoj. - Pochodové aktivity. - Soutěže družstev. - Kreativně kooperační aktivity. - Aktivity v lese. - Aktivity na louce. - Úkolové aktivity. - Aktivity v místnosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Sebereflexe, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| definovat základní pojem škola v přírodě |
| definovat základní pojem škola v přírodě |
| analyzovat kreativně kooperační aktivity |
| analyzovat kreativně kooperační aktivity |
| pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
| pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
| popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
| popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
| popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
| popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti |
| vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti |
| vybrat vhodné pochodové a úkolové aktivity |
| vybrat vhodné pochodové a úkolové aktivity |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Individuální práce studentů |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Individuální práce studentů |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bartůněk, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha: Portál, 2002.
-
Bubelíniová, M., Hirschnerová, Z., Wiegerová, A. Premeny školy v prírode 2. Bratislava: Iuventa.
-
Hermochová, S., & Neuman, J. Hry do kapsy I.. Praha: Portál, 2003.
-
Kočvarová, I. Vybrané kapitoly z pedagogicky volného času. Distanční studijní opora. Zlín: UTB ve Zlíně, 2013.
-
Marková, Z. Pohybové hry do tříd a družin. Praha: Grada, 2005.
-
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
-
Wiegerová, A., Kršjaková, S., & Božik, R. Realizacjia praktyki pedagogicznej w kursie pedagogika zdrowia na PdF UK (Uniwersytet Komenskiego) w Bratysławie. In Klimaszewska, A. A. Jezyk współczesnej pedagogiki 2, Siedlce.. 2008.
-
Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha, 2012.
|