| Název předmětu | Pohybové hry v MŠ |
|---|---|
| Kód předmětu | USP/UK4PH |
| Organizační forma výuky | Cvičení + Řízené konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
- Význam a objasnění pojmu volné pohybové aktivity. - Rozvíjení kladných stránek osobnosti dětí a vliv pohybu na ovládání chování dítěte. - Výchova k trpělivosti, ohleduplnosti a úctě k přátelům, utváření smyslu pro čestné sportovní zápolení, utváření dovednosti smířit se s prohrou. - Pěstování návyků vedoucích k pravidelnému otužování. - Hygiena prostředí. - Péče o správné držení těla dětí. - Význam postupného zvyšování fyziologického účinku a přiměřeného zařazování dechových a relaxačních cvičení. - Slaďování pohybu dětí s hudbou. - Upevňování pravolevé orientace a celkové orientace v prostoru a v rovině. - Chyby pohybového aparátu. - Zdravotní zásady při organizování jednotlivých činností s dětmi. - Motivace dětí k pohybu. - Bezpečné hraní. - Zásobník her.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní)
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
| definovat zdraví, volní pohybové aktivity, pravolevou orientaci a celkovou orientaci v prostoru a v rovině |
| definovat zdraví, volní pohybové aktivity, pravolevou orientaci a celkovou orientaci v prostoru a v rovině |
| analyzovat obsah předmětu pohybové hry |
| analyzovat obsah předmětu pohybové hry |
| pojmenovat jednotlivé chyby pohybového aparátu |
| pojmenovat jednotlivé chyby pohybového aparátu |
| popsat, co je to bezpečné hraní a pojmenovat, co je to hygiena prostředí |
| popsat, co je to bezpečné hraní a pojmenovat, co je to hygiena prostředí |
| popsat inovativní strategie a principy zdravého pohybu pro život a péči o zdraví |
| popsat inovativní strategie a principy zdravého pohybu pro život a péči o zdraví |
| Odborné dovednosti |
| vybrat a aplikovat vhodné zdravotně pohybové aktivity |
| vybrat a aplikovat vhodné zdravotně pohybové aktivity |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| vyhledat informace o zdravém pohybu z odborných zdrojů |
| vyhledat informace o zdravém pohybu z odborných zdrojů |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou podpory zdraví |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou podpory zdraví |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|