|
Vyučující
|
-
Krumpolcová Marcela, Mgr. DiS.
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Slovesa ve formě - ing a infinitiv. Vzpomínky z dětství. Domov a bydlení. Frázová slovesa s out a up. Jazykové prostředky k navržení řešení. Determinátory a kvantifikátory. Často používané slovesné kolokace. Modální slovesa v přítomnosti. Modální slovesa dedukce v minulosti. Vyjádření souhlasu a nesouhlasu. Zločin a spravedlnost. Použití sloves s předložkami. Modální slovesa v minulém čase. Význam předložek.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Úspěšné absolvování předmětu Anglický jazyk IV (UK4A4). Předmět vyžaduje minimální úroveň jazyka B1, dle Společného Evropského Referenčního Rámce pro jazyky. Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia jazyka obecného. Výuka probíhá formou cvičení. |
| Úspěšné absolvování předmětu Anglický jazyk IV (UK4A4). Předmět vyžaduje minimální úroveň jazyka B1, dle Společného Evropského Referenčního Rámce pro jazyky. Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia jazyka obecného. Výuka probíhá formou cvičení. |
| Výsledky učení |
|---|
| fázových sloves |
| fázových sloves |
| modálních sloves v přítomnosti a minulosti |
| modálních sloves v přítomnosti a minulosti |
| vztažných vět |
| vztažných vět |
| přítomného příčestí |
| přítomného příčestí |
| znalost slovní zásoby probíraných témat |
| znalost slovní zásoby probíraných témat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat získané jazykové kompetence v každodenních situacích |
| používat získané jazykové kompetence v každodenních situacích |
| ovládat jazykové zákonitosti |
| ovládat jazykové zákonitosti |
| pracovat s autentickými materiály dané úrovně |
| pracovat s autentickými materiály dané úrovně |
| adekvátně reagovat na autentické materiály |
| adekvátně reagovat na autentické materiály |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné jazykové prostředky |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné jazykové prostředky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| E-learning |
| E-learning |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Flower, J. Phrasal Verb Organizer with Mini-Dictionary. Hove: Language Teaching Publications..
-
Lengálová, A. Podpora prezentace vlastní práce a didaktických strategií v cizím jazyce. ANG Distanční studijní opora. Zlín: UTB ve Zlíně, 2015.
-
Mann, M. Destination B1 Grammar & Vocabulary with Answer Key. MacMillan.. 2007.
-
Murphy, R. English Grammar in Use 4th Edition. Cambridge: Cambridge university press. Cambridge University Press.
-
Roberts, R. & Krantz, C. Navigate B2 Upper Intermediate Coursebook with video. Oxford University Press, 2016.
-
Roberts, R. & Krantz, C. Navigate B2 Upper-Intermediate Workbook with Key. Oxford University Press, 2016.
-
Sparling, Don. English or Czenglish? Jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990.
-
Wyatt, R. Check Your English Vocabulary For FCE+. London: Bloomsbury, 2004.
|