Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Design slidů 2. Využití změny a vývoje ve slidu 3. Modifikátory 4. Techniky opakování, pravidlo tří 5. Řečnické otázky 6. Kontrasty a protiklady 7. Přesvědčivost přednesu 8. Důraz a přízvuk ve vedení publika 9. Pokročilé techniky - machine-gunning, softening 10. Jak zvládat otázky publika 11. Získávání zpětné vazby, tvorba podkladů pro prezentaci 12. Příprava a přednes prezentací a náš mozek 13. Přednes: rychlost a intonace 14. Vlastní prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Absolvování kurzů DTAW 1, DTAW2, DTTP 1. Úroveň angličtiny C1. |
Absolvování kurzů DTAW 1, DTAW2, DTTP 1. Úroveň angličtiny C1. |
Výsledky učení |
---|
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
Odborné dovednosti |
---|
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
analyzovat obsah odborného textu |
analyzovat obsah odborného textu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Hughes, J., Mallet, A. Succesful Presentations. Oxford, 2012. ISBN 9780194768368.
-
Powell, M. Dynamic Presentations. Cambridge, 2010. ISBN 9780521150040.
-
Powell, M. Presenting in English. LTP Business, 1997. ISBN 9781899396306.
-
Williams, E. J. Presentations in English. Macmillan Publishers Ltd., 2008. ISBN 9780230028784.
|