Vyučující
|
-
Svobodová Dagmar, Ing. MSc.
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika odborné prezentace 2. Identifikace cílů, účelu prezentace 3. Řeč těla, volba slovní zásoby, křivka pozornosti 4. Přednes, pauzy, intonace 5. Signposting 6. Struktura odborné prezentace, efektivní outline 7. Získání si publika, technika "jump start", komunikace s publikem 8. Techniky efektivního zakončení 9. Vizuální pomůcky 10. Efektivní obsah slidů 11. Prezentace obsahu slidů, relevantnost, dosazení kontextu 12. Vlastní prezentace 13. Tvorba posteru 14. Prezentace posteru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
Odborné dovednosti |
---|
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
analyzovat obsah odborného textu |
analyzovat obsah odborného textu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Hughes, J., Mallet, A. Succesful Presentations. Oxford, 2012. ISBN 9780194768368.
-
Powell, M. Dynamic Presentations. Cambridge, 2010. ISBN 9780521150040.
-
Powell, M. Presenting in English. LTP Business, 1997. ISBN 9781899396306.
-
Williams, E. J. Presentations in English. Macmillan Publishers Ltd., 2008. ISBN 9780230028784.
|