Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Svobodová Dagmar, Ing. MSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika akademického jazyka 2. Síla struktury 3. Spojky a spojovací struktury 4. Parafrázování 5. Odstavce, interpunkce 6. Správná síla tvrzení 7. Popis grafu a komentování výsledků 8. Formát a struktura vědeckého článku 9. Text formátu od obecného ke specifickému, problém - řešení 10. Metodika 11. Výsledky a diskuze 12. Shrnutí a závěr 13. Úvod, CARS model 14. Abstrakt, název, klíčová slova
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 28 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
Odborné dovednosti |
---|
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
analyzovat obsah odborného textu |
analyzovat obsah odborného textu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
E-learning |
E-learning |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Esej |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., McCarter. Oxford EAP - A Course in English for Academic Purposes (B2). Oxford, 2012. ISBN 978-0-19-400178-6.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. ISBN 0781730784163.
-
Patricia Goodson. Becoming an academic writer. Sage Publications Inc. 2016.
-
Swales, J.M., Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students, 3rd Edition. Ann Arbor, Michigan, 2012. ISBN 978-0-472-03475-8.
|