|
Vyučující
|
-
Janoštík Václav, Ing. Ph.D.
-
Čech Daniel, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zopakování tvorby modelu v programu CATIA. 2. Seznámení s prostředím Assembly design (sestavy). Zakládání sestav a podsestav. Vkládání hotových dílů, sestav. Manipulace s nimi. Vazby FIX, COINCIDENCE. 3. Tvorba tvárníků a tvárnic vstřikovacích forem pomocí Booleovských operací a modulu Core and cavity design. 4. Vazby CONTACT, OFFSET, ANGLE, QUICK. Aplikace příkazů na jednoduché sestavě. 5. Vkládání normalizovaných dílů z databáze. Analýzy vazeb a stupňů volnosti. Řez 3D sestavou. Využití modulu Mold tooling design při tvorbě sestav forem z normalizovaných dílů. Vkládání a uprava 3D dílů z jiných programů (např. HASCO DAKO Module). 6. TEST 1. Vytvoření a seskládání sestavy a podsestav z hotových a normalizovaných dílů. 7. Seznámení s prostředím Drafting (výkresy). Zakládání výkresů, vkládání rámečků a razítek, změna a nastavení formátů. Vkládání a tvorba pohledů ze 3D. 8. Tvorba řezů a průřezů. Kótování. Úprava a nastavení vlastností kót. 9. Tvorba detailů, vkládání textu, značek a symbolů. Generování pozic. 10. Procvičení probraných příkazů na konkrétním případu. 11. TEST 2. Tvorba výkresu dílu z 3D modelu. 12. Tvorba a generování kusovníku. Příkaz EXPLODE. 13. Seznámení s prostředím Digital mockup (digitální makety). Tvorba animací v prostředí jednotlivých modulů Digital mockup (DMU Navigator, DMU Kinematics, atd.) 14. TEST 3 ZÁPOČTOVÝ. Vytvoření sestavy a jejího výkresu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 7 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost práce v CAD systému. |
| Znalost práce v CAD systému. |
| Znalost technického kreslení. |
| Znalost technického kreslení. |
| Výsledky učení |
|---|
| znalosti vytváření a manipulace s 3D sestavami |
| znalosti vytváření a manipulace s 3D sestavami |
| znalosti definování a spravování vazeb mezi jednotlivými komponentami sestavy |
| znalosti definování a spravování vazeb mezi jednotlivými komponentami sestavy |
| znalosti správného způsobu sestavování dílů a jejich vzájemné interakce |
| znalosti správného způsobu sestavování dílů a jejich vzájemné interakce |
| znalosti vytváření různých pohledů (např. pohledy, řezy) na výkresech |
| znalosti vytváření různých pohledů (např. pohledy, řezy) na výkresech |
| znalosti správného kótování a anotace na výkresech |
| znalosti správného kótování a anotace na výkresech |
| znalosti pro práci s rozhraním a nástroji CATIA, což zahrnuje jak Assembly Design, tak Drafting moduly |
| znalosti pro práci s rozhraním a nástroji CATIA, což zahrnuje jak Assembly Design, tak Drafting moduly |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat správné vazby vzhledem k funkčnosti sestavy |
| aplikovat správné vazby vzhledem k funkčnosti sestavy |
| aplikovat kopírovací nástroje pro urychlení práce |
| aplikovat kopírovací nástroje pro urychlení práce |
| vytvořit funkční sestavu mechanismu |
| vytvořit funkční sestavu mechanismu |
| vytvořit simulaci pohybů včetně jejich animace |
| vytvořit simulaci pohybů včetně jejich animace |
| vytvořit adaptivní součást v prostředí sestavy |
| vytvořit adaptivní součást v prostředí sestavy |
| efektivně používat software CATIA pro návrh a dokumentaci |
| efektivně používat software CATIA pro návrh a dokumentaci |
| generovat 2D výkresy z 3D modelů |
| generovat 2D výkresy z 3D modelů |
| integrovat teoretické znalosti do praktických projektů |
| integrovat teoretické znalosti do praktických projektů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Cvičení na počítači |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Didaktický test |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Didaktický test |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
FABIAN, M., SPIŠÁK, E. Navrhování a výroba pomocí CA. technologií. 398 s.. Brno: Vydavatelství CCB. Edice vědecké a odborné literatury., 2009. ISBN 9788085825657.
-
TICKOO, S. CATIA: kompletní průvodce. 696 s.. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025135273.
-
TICKOO, S. CATIA V5R20 for Designers. Rev. and Updated Ed. 1. sv.. Schererville: CADCIM Technologies, 2010. ISBN 9781932709940.
|