|
Vyučující
|
-
Humpolíček Petr, prof. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vymezení pojmu fyziologie. Základní fyziologické principy. 2. Vznik mnohobuněčnosti a jedince. Fyziologie reprodukce. 3. Membránový princip funkční organizace buňky. 4. Buněčná a mezibuněčná komunikace. 5. Fyziologie žláz s vnitřní sekrecí. 6. Imunitní systém. 7. Nervový systém. Propojení humorálního, nervového a imunitního systému. 8. Fyziologie pohybu. 9. Fyziologie krve. Fyziologie kardiovaskulárního systému. 10. Fyziologie dýchacího systému; Fyziologie smyslových orgánů. 11. Fyziologie trávení a vstřebávání. 12. Fyziologie ledvin. 13. Metabolismus. Termoregulace. 14. Fyziologie kůže. Patofyziologie.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalosti anatomie člověka. |
| Znalosti anatomie člověka. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student chápe základní fyziologické principy. |
| Student chápe základní fyziologické principy. |
| Student dokáže popsat základní buněčné struktury a funkční vztahy mezi nimi. |
| Student dokáže popsat základní buněčné struktury a funkční vztahy mezi nimi. |
| Student dokáže vysvětlit základní řídící a regulační mechanismy podílející se na udržení homeostázy. |
| Student dokáže vysvětlit základní řídící a regulační mechanismy podílející se na udržení homeostázy. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student dokáže vysvětlit funkční vztahy mezi orgánovými soustavami. |
| Student dokáže vysvětlit funkční vztahy mezi orgánovými soustavami. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze |
| Exkurze |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Kittnar, Otomar. Atlas fyziologických regulací : 329 schémat. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2722-6.
-
Nečas, O. Obecná biologie pro lékařské fakulty. 2000.
-
PEATE, I. Fundamentals of anatomy and physiology workbook: a study guide for nursing and healthcare students. Chichester: Wiley Blackwell, 2017. ISBN 978-1-119-13009-3.
-
ROKYTA, R. Fyziologie. 3. přepr. vyd.. Praha: Galén, 2016. ISBN 978-80-7492-238-1.
-
SILBERNAGEL, S., DESPOPOULOS, A. Atlas fyziologie člověka. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0630-X.
-
TROJAN, S. Lékařská fyziologie. Praha: Grada, 2004.
|