|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia biologie. 2. Rozdělení a náplň biologických věd, život na Zemi. 3. Chemické složení živých soustav - Anorganické látky. 4. Chemické složení živých soustav - Organické látky. 5. Organizační struktury v biologii. 6. Buňka. 7. Prokaryotické mikroorganizmy. 8. Eukaryotické mikroorganizmy. 9. Pletiva. 10. Tkáně. 11. Základy genetiky. 12. Biologie živočichů. 13. Přehled orgánových soustav člověka I. 14. Přehled orgánových soustav člověka II.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní pojmy z oblasti biologie |
| charakterizovat základní pojmy z oblasti biologie |
| definovat základní složení živých soustav a charakterizovat jejich základní vlastnosti |
| definovat základní složení živých soustav a charakterizovat jejich základní vlastnosti |
| vysvětlit rozdíly mezi rostlinnou a živočišnou buňkou |
| vysvětlit rozdíly mezi rostlinnou a živočišnou buňkou |
| vysvětlit rozdíl mezi pletivem a tkání |
| vysvětlit rozdíl mezi pletivem a tkání |
| charakterizovat základní orgánové soustavy člověka |
| charakterizovat základní orgánové soustavy člověka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhledat, zpracovat a zhodnotit informace na zadané téma ze základů biologie |
| vyhledat, zpracovat a zhodnotit informace na zadané téma ze základů biologie |
| interpretovat a prezentovat vybrané téma z oblasti biologie |
| interpretovat a prezentovat vybrané téma z oblasti biologie |
| zaujmout stanovisko k předneseným informacím |
| zaujmout stanovisko k předneseným informacím |
| diskutovat o základních tématech z oblasti biologie |
| diskutovat o základních tématech z oblasti biologie |
| provést rozdělení a popsat důležité orgánové soustavy člověka |
| provést rozdělení a popsat důležité orgánové soustavy člověka |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
MIŠURCOVÁ, L. Základy biologie. Zlín: UTB, 2012. ISBN 9788074541568.
-
RAVEN, P.H. et al. Biology. New York: McGraw-Hill Companies, Inc., 2008. ISBN 9780072965810.
-
ROSYPAL, S. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003. ISBN 978-80-86960-26-4.
-
TROJAN, S., SCHREIBER, M. Knižní atlas biologie člověka: + 430 modelových otázek k přijímacím zkouškám na medicínu + 100 obrazových podkladů k opakování a procvičování. 2. upr. vyd.. Praha: Scientia, 2007. ISBN 9788086960111.
-
ZEECE, M. Introduction to the Chemistry of Food. London: Academic Press, 2020. ISBN 9780128094341.
|