|
Vyučující
|
-
Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Historické předpoklady a vývojové etapy marketingu - Obecná charakteristika a význam marketingu, marketingové prostředí. - Marketingový informační systém - Formy marketingového výzkumu - Chování kupujících na spotřebitelském vztahu - Chování kupujících na obchodním, průmyslovém a státním trhu - Formy trhu a cílený marketing - Charakteristika cílových skupin a kriteria segmentace - Nové trendy v marketingu (virální marketing guerilla marketing, buzz marketing apod.)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty. |
| Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty. |
| Výsledky učení |
|---|
| Marketingové prostředí firmy |
| Marketingové prostředí firmy |
| Marketingový informační systém |
| Marketingový informační systém |
| Spotřebitelské chování |
| Spotřebitelské chování |
| Marketingový mix |
| Marketingový mix |
| Produkt |
| Produkt |
| Odborné dovednosti |
|---|
| definovat marketingové prostředí firmy |
| definovat marketingové prostředí firmy |
| definovat marketingový informační systém |
| definovat marketingový informační systém |
| identifikovat spotřebitelské chování zákazníka |
| identifikovat spotřebitelské chování zákazníka |
| definovat marketingový mix |
| definovat marketingový mix |
| definovat produkt |
| definovat produkt |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
Soukalová Radomila. Marketing ..is a creative science. Zlín, UTB. 2019.
-
Soukalová, Radomila. Strategický marketing : učební text. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. ISBN 8073181770.
-
Světlík, Jaroslav. Marketing a reklama : učební text. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. ISBN 8073181401.
|