|
Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do interkulturního marketingu. - Marketing a kulturní prostředí. Jeho význam vzhledem k parciálně funkční marketingové strategii. - Globálně versus lokálně přizpůsobované strategie. - Interkulturní marketingový výzkum a význam marketingového informačního systému. - Kultura a chování spotřebitelů, jejich hodnoty a postoje. Zákaznický bojkot. - Marketingová segmentace. Globalizace trhů, homogenita versus heterogenita. - Marketingový mix: adaptace nebo standardizace. Úvod do marketingového mixu v kontextu vlivu kultury na jeho jednotlivé prvky. - Národní, mezinárodní a globální značky. - Interkulturní marketingová komunikace. Jazyk, kultura a komunikace. - Marketingový komunikační mix a kultura. Reklama.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Požadováná je znalost teorie marketingového manažmentu. |
| Požadováná je znalost teorie marketingového manažmentu. |
| Výsledky učení |
|---|
| Mezinárodní marketingové prostředí |
| Mezinárodní marketingové prostředí |
| Studenti prostřednictvím participace na výuce získají požadovaný rozsah znalostí v rámci jednotlivých tematických okruhů předmětu. Studenti budou připraveni uplatňovat získané teoretické i praktické zkušeností z oblasti interkulturního marketingu ve smyslu analýzy, plánování, implementace a kontroly parciálních marketingových činností v prostředí mezinárodních trhů uvědomujíce si přitom jejich kulturní citlivost. |
| Studenti prostřednictvím participace na výuce získají požadovaný rozsah znalostí v rámci jednotlivých tematických okruhů předmětu. Studenti budou připraveni uplatňovat získané teoretické i praktické zkušeností z oblasti interkulturního marketingu ve smyslu analýzy, plánování, implementace a kontroly parciálních marketingových činností v prostředí mezinárodních trhů uvědomujíce si přitom jejich kulturní citlivost. |
| Strategie vstupu na mezinárodní trhy |
| Strategie vstupu na mezinárodní trhy |
| Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu |
| Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu |
| Mezinárodní značková politika |
| Mezinárodní značková politika |
| Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami |
| Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí |
| Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí |
| Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy |
| Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy |
| Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami |
| Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami |
| Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí |
| Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí |
| Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu |
| Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
de Mooij, M. Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes. Sage Publ.
-
Machková, Hana. Mezinárodní obchod a marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 8024703645.
-
Světlík, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6.
-
USUNIER, J., C.; LEE, J., A. Marketing Across Cultures. Fourth Edition. Pearson Education Limited, 2005.
|