Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do interkulturního marketingu. - Marketing a kulturní prostředí. Jeho význam vzhledem k parciálně funkční marketingové strategii. - Globálně versus lokálně přizpůsobované strategie. - Interkulturní marketingový výzkum a význam marketingového informačního systému. - Kultura a chování spotřebitelů, jejich hodnoty a postoje. Zákaznický bojkot. - Marketingová segmentace. Globalizace trhů, homogenita versus heterogenita. - Marketingový mix: adaptace nebo standardizace. Úvod do marketingového mixu v kontextu vlivu kultury na jeho jednotlivé prvky. - Národní, mezinárodní a globální značky. - Interkulturní marketingová komunikace. Jazyk, kultura a komunikace. - Marketingový komunikační mix a kultura. Reklama.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Požadováná je znalost teorie marketingového manažmentu. |
Požadováná je znalost teorie marketingového manažmentu. |
Výsledky učení |
---|
Mezinárodní marketingové prostředí |
Mezinárodní marketingové prostředí |
Studenti prostřednictvím participace na výuce získají požadovaný rozsah znalostí v rámci jednotlivých tematických okruhů předmětu. Studenti budou připraveni uplatňovat získané teoretické i praktické zkušeností z oblasti interkulturního marketingu ve smyslu analýzy, plánování, implementace a kontroly parciálních marketingových činností v prostředí mezinárodních trhů uvědomujíce si přitom jejich kulturní citlivost. |
Studenti prostřednictvím participace na výuce získají požadovaný rozsah znalostí v rámci jednotlivých tematických okruhů předmětu. Studenti budou připraveni uplatňovat získané teoretické i praktické zkušeností z oblasti interkulturního marketingu ve smyslu analýzy, plánování, implementace a kontroly parciálních marketingových činností v prostředí mezinárodních trhů uvědomujíce si přitom jejich kulturní citlivost. |
Strategie vstupu na mezinárodní trhy |
Strategie vstupu na mezinárodní trhy |
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu |
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu |
Mezinárodní značková politika |
Mezinárodní značková politika |
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami |
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami |
Odborné dovednosti |
---|
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí |
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí |
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy |
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy |
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami |
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami |
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí |
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí |
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu |
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
de Mooij, M. Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes. Sage Publ.
-
Machková, Hana. Mezinárodní obchod a marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 8024703645.
-
Světlík, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6.
-
USUNIER, J., C.; LEE, J., A. Marketing Across Cultures. Fourth Edition. Pearson Education Limited, 2005.
|