Předmět: Cross-Cultural Marketing and Advertising

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Cross-Cultural Marketing and Advertising
Kód předmětu KUMK/XCUMA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
- Úvod do interkulturního marketingu. - Marketing a kulturní prostředí. Jeho význam vzhledem k parciálně funkční marketingové strategii. - Globálně versus lokálně přizpůsobované strategie. - Interkulturní marketingový výzkum a význam marketingového informačního systému. - Kultura a chování spotřebitelů, jejich hodnoty a postoje. Zákaznický bojkot. - Marketingová segmentace. Globalizace trhů, homogenita versus heterogenita. - Marketingový mix: adaptace nebo standardizace. Úvod do marketingového mixu v kontextu vlivu kultury na jeho jednotlivé prvky. - Národní, mezinárodní a globální značky. - Interkulturní marketingová komunikace. Jazyk, kultura a komunikace. - Marketingový komunikační mix a kultura. Reklama.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Požadováná je znalost teorie marketingového manažmentu.
Požadováná je znalost teorie marketingového manažmentu.
Výsledky učení
Mezinárodní marketingové prostředí
Mezinárodní marketingové prostředí
Studenti prostřednictvím participace na výuce získají požadovaný rozsah znalostí v rámci jednotlivých tematických okruhů předmětu. Studenti budou připraveni uplatňovat získané teoretické i praktické zkušeností z oblasti interkulturního marketingu ve smyslu analýzy, plánování, implementace a kontroly parciálních marketingových činností v prostředí mezinárodních trhů uvědomujíce si přitom jejich kulturní citlivost.
Studenti prostřednictvím participace na výuce získají požadovaný rozsah znalostí v rámci jednotlivých tematických okruhů předmětu. Studenti budou připraveni uplatňovat získané teoretické i praktické zkušeností z oblasti interkulturního marketingu ve smyslu analýzy, plánování, implementace a kontroly parciálních marketingových činností v prostředí mezinárodních trhů uvědomujíce si přitom jejich kulturní citlivost.
Strategie vstupu na mezinárodní trhy
Strategie vstupu na mezinárodní trhy
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu
Mezinárodní značková politika
Mezinárodní značková politika
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami
Odborné dovednosti
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • de Mooij, M. Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes. Sage Publ.
  • Machková, Hana. Mezinárodní obchod a marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 8024703645.
  • Světlík, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6.
  • USUNIER, J., C.; LEE, J., A. Marketing Across Cultures. Fourth Edition. Pearson Education Limited, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr