|
Vyučující
|
-
Stránský Michal, Mgr. PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
- základní pojmy - argument, premisy, závěr, indikátory - rozpoznávání argumentů - dedukce, indukce a vlastnosti argumentů - komplexní argumenty a jejich struktura - hodnocení deduktivních a induktivních argumentů - logické klamy - relevance - logické klamy - slabá indukce - logické klamy - presumpce, víceznačnost, gramatické analogie
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 45 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokládá se schopnost porozumění a aktivního projevu v anglickém jazyce, logické a analytické myšlení. |
| Předpokládá se schopnost porozumění a aktivního projevu v anglickém jazyce, logické a analytické myšlení. |
| Výsledky učení |
|---|
| Struktura argumentu |
| Struktura argumentu |
| Pragmadialektika |
| Pragmadialektika |
| Argumentační fauly |
| Argumentační fauly |
| Vizuální argumentace |
| Vizuální argumentace |
| Dialektické cíle - práce s publikem |
| Dialektické cíle - práce s publikem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student je schopný identifikovat argumentaci v textu i mluveném projevu. |
| Student je schopný identifikovat argumentaci v textu i mluveném projevu. |
| Student dovede extrahovat a vyjádřit argumenty v jasné podobě, odhalit jejich strukturu a implicitní předpoklady. |
| Student dovede extrahovat a vyjádřit argumenty v jasné podobě, odhalit jejich strukturu a implicitní předpoklady. |
| Student dovede identifikovat základní argumentační fauly v každodenní komunikaci. |
| Student dovede identifikovat základní argumentační fauly v každodenní komunikaci. |
| Student dovede ohodnotit argumentaci z hlediska pragmadialektických cílů a využívat vzhledem k oponentu/obecenstvu prostředky strategického manévrování. |
| Student dovede ohodnotit argumentaci z hlediska pragmadialektických cílů a využívat vzhledem k oponentu/obecenstvu prostředky strategického manévrování. |
| Student dovede interpretovat vizuální argumentaci. |
| Student dovede interpretovat vizuální argumentaci. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Esej |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
Eemeren, F. H. Grootendorst, R. Henkemans, A. F. S. Argumentation. Analysis, Evaluation, Presentation. London, 2002.
-
Hurley, P., J. A Consise Introduction to Logic. California, 1994.
-
Rottenberg, A., T. The Structure of Argument. St. Martin, 2006.
-
Weston, A., A. A Rulebook for arguments. Hackett Publishing Company, 2000.
|