|
Vyučující
|
-
Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.-3. Úvod do týmové práce - význam, fáze vývoje, týmové role. 4.-5. Motivace sebe a jednotlivých členů týmu. 6.-7. Komunikace 1 - verbální / neverbální, naslouchání, řešení problémů, konflikty. 8.-9. Komunikace 2 - komunikační typy, naslouchání, přizpůsobování, nedorozumění. 10.-11. Klíčové kompetence členů týmu. 12.-13. Kritika, typy kritiky a zpětná vazba.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| principů týmové práce a jejich fází |
| principů týmové práce a jejich fází |
| specifik týmových rolí |
| specifik týmových rolí |
| principů hodnocení a motivace v týmů |
| principů hodnocení a motivace v týmů |
| způsobů komunikace v týmu |
| způsobů komunikace v týmu |
| klíčových kompetencí členů týmu |
| klíčových kompetencí členů týmu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlí základní principy týmové práce |
| vysvětlí základní principy týmové práce |
| navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí |
| navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí |
| zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu |
| zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu |
| schopnost řešit týmové konflikty |
| schopnost řešit týmové konflikty |
| prezentovat práci týmu |
| prezentovat práci týmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Veďte!. Praha: Dobrovský, 2023. ISBN 978-80-277-0249-7.
-
COYLE, Daniel. Jak vybudovat úspěšný tým: tajemství fungování nejlepších týmů na světě. Praha: Audiolibrix, 2022. ISBN 978-80-88407-46-1.
-
DAŇKOVÁ, Michaela. Koučování: kouč: kdy, jak a proč. Praha: Grada, 2015. ISBN 9788024755496.
-
LUCEY, Cornelia a BURKE, Jolanta. Positive leadership in practice: a model for our future. Milton: Routledge, 2022. ISBN 9781000590494.
-
MÜHLFEIT, Jan a PUMPRLA, Pavel. Budování úspěšných týmů. V Praze: Management Press, 2022. ISBN 978-80-7261-597-1.
-
NAVARRO, Joe. Tajemství řeči těla: gesta, která prozradí více než slova. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
-
Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0629-5.
-
Rohm, Robert A. Pozitivní povahové profily. [Hradec Králové] : Akademie úspěchu, 2017. ISBN 978-80-906020-5-2.
|