Vyučující
|
-
Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-3. Úvod do týmové práce - význam, fáze vývoje, týmové role. 4.-5. Motivace sebe a jednotlivých členů týmu. 6.-7. Komunikace 1 - verbální / neverbální, naslouchání, řešení problémů, konflikty. 8.-9. Komunikace 2 - komunikační typy, naslouchání, přizpůsobování, nedorozumění. 10.-11. Klíčové kompetence členů týmu. 12.-13. Kritika, typy kritiky a zpětná vazba.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
principů týmové práce a jejich fází |
principů týmové práce a jejich fází |
specifik týmových rolí |
specifik týmových rolí |
principů hodnocení a motivace v týmů |
principů hodnocení a motivace v týmů |
způsobů komunikace v týmu |
způsobů komunikace v týmu |
klíčových kompetencí členů týmu |
klíčových kompetencí členů týmu |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlí základní principy týmové práce |
vysvětlí základní principy týmové práce |
navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí |
navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí |
zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu |
zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu |
schopnost řešit týmové konflikty |
schopnost řešit týmové konflikty |
prezentovat práci týmu |
prezentovat práci týmu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Veďte!. Praha: Dobrovský, 2023. ISBN 978-80-277-0249-7.
-
COYLE, Daniel. Jak vybudovat úspěšný tým: tajemství fungování nejlepších týmů na světě. Praha: Audiolibrix, 2022. ISBN 978-80-88407-46-1.
-
DAŇKOVÁ, Michaela. Koučování: kouč: kdy, jak a proč. Praha: Grada, 2015. ISBN 9788024755496.
-
LUCEY, Cornelia a BURKE, Jolanta. Positive leadership in practice: a model for our future. Milton: Routledge, 2022. ISBN 9781000590494.
-
MÜHLFEIT, Jan a PUMPRLA, Pavel. Budování úspěšných týmů. V Praze: Management Press, 2022. ISBN 978-80-7261-597-1.
-
NAVARRO, Joe. Tajemství řeči těla: gesta, která prozradí více než slova. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
-
Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0629-5.
-
Rohm, Robert A. Pozitivní povahové profily. [Hradec Králové] : Akademie úspěchu, 2017. ISBN 978-80-906020-5-2.
|