Předmět: Týmová práce

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Týmová práce
Kód předmětu KUMK/TYMPR
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.-3. Úvod do týmové práce - význam, fáze vývoje, týmové role. 4.-5. Motivace sebe a jednotlivých členů týmu. 6.-7. Komunikace 1 - verbální / neverbální, naslouchání, řešení problémů, konflikty. 8.-9. Komunikace 2 - komunikační typy, naslouchání, přizpůsobování, nedorozumění. 10.-11. Klíčové kompetence členů týmu. 12.-13. Kritika, typy kritiky a zpětná vazba.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 64 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
principů týmové práce a jejich fází
principů týmové práce a jejich fází
specifik týmových rolí
specifik týmových rolí
principů hodnocení a motivace v týmů
principů hodnocení a motivace v týmů
způsobů komunikace v týmu
způsobů komunikace v týmu
klíčových kompetencí členů týmu
klíčových kompetencí členů týmu
Odborné dovednosti
vysvětlí základní principy týmové práce
vysvětlí základní principy týmové práce
navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí
navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí
zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu
zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu
schopnost řešit týmové konflikty
schopnost řešit týmové konflikty
prezentovat práci týmu
prezentovat práci týmu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Veďte!. Praha: Dobrovský, 2023. ISBN 978-80-277-0249-7.
  • COYLE, Daniel. Jak vybudovat úspěšný tým: tajemství fungování nejlepších týmů na světě. Praha: Audiolibrix, 2022. ISBN 978-80-88407-46-1.
  • DAŇKOVÁ, Michaela. Koučování: kouč: kdy, jak a proč. Praha: Grada, 2015. ISBN 9788024755496.
  • LUCEY, Cornelia a BURKE, Jolanta. Positive leadership in practice: a model for our future. Milton: Routledge, 2022. ISBN 9781000590494.
  • MÜHLFEIT, Jan a PUMPRLA, Pavel. Budování úspěšných týmů. V Praze: Management Press, 2022. ISBN 978-80-7261-597-1.
  • NAVARRO, Joe. Tajemství řeči těla: gesta, která prozradí více než slova. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
  • Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0629-5.
  • Rohm, Robert A. Pozitivní povahové profily. [Hradec Králové] : Akademie úspěchu, 2017. ISBN 978-80-906020-5-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr