|
Vyučující
|
-
Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Základy tvůrčího psaní, hlavní zásady 2. Příklady dobré praxe 3. Stereotypy, klišé, příklady nevhodné textace 4. Trénink kreativity a slovní zásoby 5. Textové zpracování obsahu na sociální sítě 6. Textové zpracování PR článku 7. Textové zpracování obsahu na webové stránky 8. Textové zpracování e-mailové kampaně a newsletteru 9. Textové zpracování blogu 10. Využití storytellingu v praxi 11. Využití AI v tvůrčím psaní 12. Využití uměleckých prostředků v marketingové komunikaci 13. Legislativní omezení psaného textu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 27 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ovládá český jazyk, je seznámen se základními charakteristikami nástrojů marketingové komunikace a s jejich výrazovými prostředky. |
| Ovládá český jazyk, je seznámen se základními charakteristikami nástrojů marketingové komunikace a s jejich výrazovými prostředky. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student dokáže napsat gramaticky správně vlastní krátký reklamní text. |
| Student dokáže napsat gramaticky správně vlastní krátký reklamní text. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student dokáže vyjmenovat hlavní zásady pro tvorbu reklamního textu. |
| Student dokáže vyjmenovat hlavní zásady pro tvorbu reklamního textu. |
| Student dokáže vysvětlit rozdíl mezi příklady dobré praxe a příklady nevhodně zvolené textace. |
| Student dokáže vysvětlit rozdíl mezi příklady dobré praxe a příklady nevhodně zvolené textace. |
| Student se orientuje v základním používání klišé a zobecňujících frází, rozumí smyslu jejich používání. |
| Student se orientuje v základním používání klišé a zobecňujících frází, rozumí smyslu jejich používání. |
| Student umí definovat základní pravidla pro využité storytellingu v praxi. |
| Student umí definovat základní pravidla pro využité storytellingu v praxi. |
| Student se orientuje v legislativních omezeních platných pro reklamní texty v ČR. |
| Student se orientuje v legislativních omezeních platných pro reklamní texty v ČR. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student umí identifikovat reklamní text odpovídající základním pravidlům pro tvorbu reklamních komunikátů. |
| Student umí identifikovat reklamní text odpovídající základním pravidlům pro tvorbu reklamních komunikátů. |
| Student dokáže vytvořit vlastní text pro různé nástroje marketingové komunikace. |
| Student dokáže vytvořit vlastní text pro různé nástroje marketingové komunikace. |
| Student je schopen identifikovat porušení základních pravidel pro tvorbu reklamního textu v současných komunikátech. |
| Student je schopen identifikovat porušení základních pravidel pro tvorbu reklamního textu v současných komunikátech. |
| Student je schopen prakticky využívat metodu storytellingu v reklamní praxi. |
| Student je schopen prakticky využívat metodu storytellingu v reklamní praxi. |
| Student je schopen posoudit reklamní text v souladu s platnou legislativou upravující tuto oblast v ČR. |
| Student je schopen posoudit reklamní text v souladu s platnou legislativou upravující tuto oblast v ČR. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
|
Doporučená literatura
|
-
Dočekalová, M. Tvůrčí psaní pro každého.
-
Ibach, H. How To Write An Inspired Creative Brief. iUniverse.com, 2009. ISBN 9781440158278.
-
LAMBERT, Joe. Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community. ISBN 1138577669.
-
Musilová, Eva. Jak na tvůrčí psaní. Brno.
-
Sálová, Anna. Kreativní copywriting. Brno : Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4909-6.
|