Předmět: Teorie marketingové komunikace

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Teorie marketingové komunikace
Kód předmětu KUMK/TEMAK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. - 2. charakteristika základních pojmů v oblasti marketingu a marketingové komunikace; 3. - 4. marketingová komunikace - podstata, význam, základní principy a funkce marketingové komunikace; 5. reklama; 6. podpora prodeje; 7. osobní prodej; 8. public relations; 9. direct marketing; 10. corporate identity a jeho role v systému marketingové komunikace; 11. - 12. alternativní a nové formy v marketingové komunikaci; 13. integrovaná marketingová komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
definovat základní pojmy v oblasti marketingu a marketingové komunikace
definovat základní pojmy v oblasti marketingu a marketingové komunikace
popsat funkce, principy a druhy marketingové komunikace
popsat funkce, principy a druhy marketingové komunikace
vysvětlit co jsou tradiční nástroje marketingové komunikace
vysvětlit co jsou tradiční nástroje marketingové komunikace
vysvětlit co jsou nové a alternativní formy marketingové komunikace
vysvětlit co jsou nové a alternativní formy marketingové komunikace
orientovat se ve vymezení a přesahu základních forem marketingové komunikace a jejímu vztahu k reklamě
orientovat se ve vymezení a přesahu základních forem marketingové komunikace a jejímu vztahu k reklamě
Odborné dovednosti
reflektovat základní teoretická východiska marketingové komunikace
reflektovat základní teoretická východiska marketingové komunikace
identifikovat tradiční nástroje marketingové komunikace a nové, alternativní formy marketingové komunikace
identifikovat tradiční nástroje marketingové komunikace a nové, alternativní formy marketingové komunikace
stanovit cíle marketingové komunikace
stanovit cíle marketingové komunikace
vyhodnotit komunikační kampaně
vyhodnotit komunikační kampaně
realizovat vlastní návrh komunikační kampaně
realizovat vlastní návrh komunikační kampaně
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Banyár, Milan. GUERILLA, VIRAL. BUZZ, WORD OF MOUTH MARKETING - Implementácia nových foriem marketingovej komunikácie do prostredia slovenskej a českej marketingovej praxe. Bratislava : Univerzita Komenského, 2018. ISBN 978-80-223-4590-3.
  • Frey, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3. rozš. vyd.. Praha: Management Press, 2015. ISBN 80-247-0254-1.
  • HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBum, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
  • HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
  • JURÁŠKOVÁ, Olga; HORŇÁK, Pavel a kol. Velký slovnik marketingových komunikací. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
  • KARLÍČEK, Miroslav a kol. Marketingova komunikace, jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada publishing. 2016.
  • KARLÍČEK, Miroslav. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-5013-7.
  • KITCHEN, Philip J. Integrated marketing communications: a global brand-driven approach. 2nd ed. 2021. Cham: Palgrave Macmillan, 2022. ISBN 978-3-030-76415-9.
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha , Grada Publishing, 2019. ISBN 9788027107872.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788024758657.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr