Vyučující
|
-
Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Analýza konkurentů. 2. Strategické postavení firem v pozici tržního vůdce, vyzyvatele. 3. Strategické postavení firem v pozici následovatele, troškaře. 4. Analýza a předpovídání poptávky trhu a firmy. 5. Analýzy, tvorba a formulace profilu segmentu. 6. Diferenciace tržní nabídky. 7. Umísťování tržní nabídky. 8. Vývoj produktu a jeho uvedení ne trh. 9. Vývoj poptávky, potřeby a technologie produktu a jejich PCL. 10. Produktový mix. 11. Strategie tvorby ceny. 12. Volba efektivních distribučních cest. 13. Závěrečný test znalostí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 99 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
vyjmenovat typy analýz konkurence a stanovit vhodný kritéria a vhodný způsob hodnocení |
vyjmenovat typy analýz konkurence a stanovit vhodný kritéria a vhodný způsob hodnocení |
vysvětlit strategie tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři |
vysvětlit strategie tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři |
popsat podstatu předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu |
popsat podstatu předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu |
definovat proces identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny |
definovat proces identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny |
vysvětlit propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení |
vysvětlit propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat Porterovu analýzu konkurence |
realizovat Porterovu analýzu konkurence |
vytvořit konkureční mapy |
vytvořit konkureční mapy |
vytvořit konkureční mapy |
vytvořit konkureční mapy |
navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny |
navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny |
navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu |
navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu |
identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku |
identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
CAMILLERI, Mark Anthony. Strategic corporate communication in the digital age. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781800712645.
-
Hanzelková, Alena; Keřkovský, Miroslav; Vykypěl, Oldřich. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-7400-637-1.
-
HEDING, Tilde; KNUDTZEN, Charlotte F. a BJERRE, Mogens. Brand management: mastering research, theory and practice. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 978-0-367-17257-2.
-
CHERNEV, Alexander. Strategic marketing management. Chicago: Cerebellum Press, 2018. ISBN 9781936572502.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
KALKA, Jochen a ALLGAYER Florian. Marketing podle cílových skupin. Praha: Computer Press, 2007. ISBN 9788025116173.
-
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
KOTLER, Philip; KARTAJAYA Hermawan a SETIAWAN, Iwan. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken: John Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-66851-0.
-
Soukalová, Radomila. Marketing..je věda kreativní. Zlín: VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-71-2.
|