Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Segmentace. 2. Targeting, positioning. 3. Segmentace spotřebitelů podle kritérií: geografické, demografické, geodemografické. 4. Segmentace spotřebitelů podle kritérií: psychografické, generační, behaviorální. 5. Kultura, hodnoty. 6. Tradice, región. 7. Sociální faktory: skupiny, rodina. 8. Sociální faktory: status, role. 9. Osobnostní faktory. 10. Psychické faktory. 11. Postoje. 12. Životní styl. 13. Nákupní rozhodování spotřebitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace |
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy. |
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost segmentačních kritérií |
Znalost segmentačních kritérií |
Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií |
Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií |
Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik |
Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik |
Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace |
Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace |
Spotřebitelské chování podle životního stylu |
Spotřebitelské chování podle životního stylu |
Odborné dovednosti |
---|
Definovat segmentační kritériá |
Definovat segmentační kritériá |
Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny |
Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny |
Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment |
Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment |
Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment |
Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment |
Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu |
Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
BAČUVČÍK, Radim. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: VeRBuM, 2017. ISBN 9788087500903.
-
GENTINA, Elodie a PARRY, Emma. The new generation Z in Asia: dynamics, differences, digitalization. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2020. ISBN 9781800432208.
-
CHADT, Karel. Psychologie trhu a chování spotřebitele. Praha: Wolters Kluwer, 2023. ISBN 978-80-7676-638-9.
-
Koudelka, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C.H. Beck, 2018. ISBN 9788074006937.
-
SCHIFFMAN, Leon G. a WISENBLIT, Joseph. Consumer behavior. Harlow, England: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-26924-5.
-
SOLOMON, Michael R. Consumer behavior: buying, having and being. Harlow, England: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-31810-3.
-
SOLOMON, Michael R., Soren ASKEGAARD, Margaret K. HOGG a Gary J. BAMOSSY. Consumer behaviour: a European perspective. 2019. ISBN 978-1-292-24542-3.
-
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektív. Chování zákazníka. Jak odryt tajemství "černé skřínky". Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024735283.
|