Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Definice CSR, historický vývoj. 2. Teorie Stakeholders. 3. Consumers, Employees. 3. Investors, Communities. 4. Veřejnost, státní správa, samospráva, media, odbory. 5. Filantropie, případové studie. 6. Ekonomická oblast. 7. Sociální oblast. 8. Enviromentální oblast. 9. Bezpečnost a zdraví, citlivá odvětví. 10. Inovace v CSR. 11. Firma Baťa a CSR. 12. Indikátory CSR, Komplexní management kvality. 13. Hodnocení a reporting.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
Vysvětlit pojem sociální podnikání |
Vysvětlit pojem sociální podnikání |
Popsat typické etické problémy v reklamě |
Popsat typické etické problémy v reklamě |
Uvést typické etické problémy na pracovišti |
Uvést typické etické problémy na pracovišti |
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
Odborné dovednosti |
---|
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
Rozpoznat neetickou reklamu |
Rozpoznat neetickou reklamu |
Navrhnout etický kodex firmy |
Navrhnout etický kodex firmy |
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
GONZÁLEZ GÓMEZ, Lina Marcela; VARGAS-PRECIADO, Lucely a CROWTHER, David. Corporate social responsibility and corporate governance: concepts, perspectives and emerging trends in Ibero-America. United Kingdom: Emerald Publishing Limited, 2017. ISBN 9781787144118.
-
KAŠPAROVÁ, Klára a KUNZ, Vilém. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024744803.
-
KOUDELKOVÁ, Petra. Společenská odpovědnost firem a organizací. Ekopress, 2022. ISBN 978-80-878-6577-4.
-
KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem. Praha: OPS, 2010. ISBN 978-80-87269-12-1.
-
Kunz, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0.
-
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost ve sportu. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1209-8.
-
OMRANE, Amina; KASSMI, Khalil; AKRAM, Muhammad Wasim; KHANNA, Ashish a MOSTAFIZ, Md Imtiaz, ed. Sustainable entrepreneurship, renewable energy-based projects, and digitalization. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-46837-8.
-
Pavlík, Marek; Bělčík, Martin. Společenská odpovědnost organizací. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3157-5.
-
SHARMA, Rishi Raj; KAUR, Tanveer a SINGH SYAN, Amanjot. Sustainability marketing: new directions and practices. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781800712447.
-
TETŘEVOVÁ, Liběna. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0258-3.
|