Vyučující
|
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Sociální marketing. 2. Sociální marketingová komunikace. 3. Cíle sociálního marketingu. 4. Reklamní apely v sociálním marketingu. 5. Hlavní oblasti sociálního marketingu. 6. Hraniční oblasti sociálního marketingu. 7. Etické aspekty sociálního marketingu. 8. Techniky sociálního marketingu. 9. Vývoj sociálního marketingu ve světě. 10. Vývoj sociálního marketingu v ČR. 11. Trendy v sociálním marketingu. 12. Role celebrit v sociálním marketingu. 13. Financování sociálních marketingových kampaní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 27 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
definovat specifika sociálního marketingu |
definovat specifika sociálního marketingu |
vysvětlit komunikaci společenských témat v kontextu komerčního a nekomerčního marketingu |
vysvětlit komunikaci společenských témat v kontextu komerčního a nekomerčního marketingu |
vyjmenovat hlavní oblasti sociálního marketingu |
vyjmenovat hlavní oblasti sociálního marketingu |
popsat hlavní milníky z historie sociálního marketingu |
popsat hlavní milníky z historie sociálního marketingu |
vysvětlit etické aspekty sociálního marketingu |
vysvětlit etické aspekty sociálního marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout způsob využití akcentu na sociální témata v marketingu komerční firmy |
navrhnout způsob využití akcentu na sociální témata v marketingu komerční firmy |
sestavit marketingový a komunikační plán pro komunikace společenského tématu |
sestavit marketingový a komunikační plán pro komunikace společenského tématu |
vysvětlit rozdíl mezi komerčním a nekomerčním marketingem |
vysvětlit rozdíl mezi komerčním a nekomerčním marketingem |
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska efektivity |
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska efektivity |
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska možné kolize s etickými principy společnosti |
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska možné kolize s etickými principy společnosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Bačuvčík, Radim.; Harantová, Lenka. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
-
Hommerová, Dita. Branding neziskových organizací. Žatec: Ohře Media, 2015. ISBN 9788090512283.
-
Krechovská, Michaela; Hejduková, Pavlína. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Grada Publishing, 2018. ISBN 9788024730752.
-
KRYŠKOVÁ, Šárka. Nestátní neziskové organizace - právní úprava, účetnictví, audit, daně. Praha: Leges, 2022. ISBN 978-80-7502-610-1.
-
Lee, Nancy R. Social marketing : behavior change for social good. Los Angeles, 2020. ISBN 978-1-5443-7186-3.
-
Lee, Nancy R. Success in social marketing : 100 case studies from around the globe. New York, 2023. ISBN 978-1-03-222324-7.
|