Předmět: Sociální média

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Sociální média
Kód předmětu KUMK/SOCKM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Březíková Radka, Ing.
Obsah předmětu
1. Úvod do problematiky ? historie social media marketingu, celkový vhled do marketingu a sociálních sítí. 2. Strategie ? strategický rámec. 3. Marketingové plánování ? model SEE ? THINK ? DO ? CARE. 4. Branding, budování osobního brandu. 5. Cílová skupina, persony ? důvody zapojení do sociálních sítí. 6. Copywriting. 7. Základy social media marketingu, výhody a nevýhody. 8. Druhy sociálních médií podrobně. 9. Online reklama se zaměřením na sociální sítě a měření. 10. Práce s online nástroji a softwarem. 11. Idea making. 12. Storytelling. 13. Prodej strategie propagace v sociálních sítích.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 54 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
znalost princiupu fungování sociálních médií
znalost princiupu fungování sociálních médií
znalost principů copywritingu na sociálních médiích
znalost principů copywritingu na sociálních médiích
znalost specifik jednotlivých sociálních médií
znalost specifik jednotlivých sociálních médií
znalost specifik brandingu na sociálních médiích
znalost specifik brandingu na sociálních médiích
znalost principů storytellingu a gamifikace
znalost principů storytellingu a gamifikace
Odborné dovednosti
vytvořit social microsite
vytvořit social microsite
měřit efektivitu komunikace na sociálních sítích
měřit efektivitu komunikace na sociálních sítích
pracovat s online nástroji na sociálních sítích
pracovat s online nástroji na sociálních sítích
vytvořit strategii propagace na sociálních sítích
vytvořit strategii propagace na sociálních sítích
vytvořit reklamní sdělení pro sociální sítě
vytvořit reklamní sdělení pro sociální sítě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram. Brno: Zoner Press, 2018. ISBN 978-80-7413-368-8.
  • ATHERTON, Julie. Strategie sociálních médií: praktický průvodce tvorbou marketingové strategie pro sociální média. Brno: Lingea, 2022. ISBN 978-80-7508-715-7.
  • Coles, Linda. Social media for business: foolproof tips to help you promote your business or your brand. Milton: Wiley, 2018. ISBN 978-0-730-34577-0.
  • FUCHS, Christian. Social media: a critical introduction. Thousand Oaks, California: SAGE, 2014. ISBN 9781446296868.
  • GIL, Carlos. Konec marketingu: ovládněte trh prostřednictvím svých zákazníků na sociálních sítích. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1296-8.
  • Hanlon, Annmarie. Digital marketing: strategic planning & integration.. Los Angeles: SAGE, 2019. ISBN 978-1-5264-2667-3.
  • Quesenberry, Keith A. Social Media: marketing, advertising, and public relations in the consumer revolution. Lanham: Rowman & Littlefield, 2019. ISBN 978-1-5381-0135-3.
  • Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno : Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
  • SHAUN, Judd. Social media marketing 2022: The updated version to grow your business by planning successful strategies to use in the social network world mastering YouTube, Facebook, Instagram, TikTok. [Spojené státy americké?]: [Independently published], 2022. ISBN 9798837439704.
  • SPONDER, Marshall a KHAN, Gohar F. Digital analytics for marketing. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-19067-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr