Vyučující
|
-
Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretická východiska sémiotiky. 2. Hlavní představitelé sémiotiky a sémiotické výzkumní metody. 3. Komunikační proces z pohledu umění, médií a reklamy. 4. Budovaní značky a strategické řízení značky. 5. Logo, jeho výrazové a vyjadřovací prostředky. 6. Design manuál - aplikace loga a vizuálních prvků značky do praxe. 7. Syntaxe printové a audiovizuální reklamy - hlavní znaky printové a audiovizuální reklamy, jejich charakteristika. 8. Sémantika reklamy - emoce v reklamě, žánrovost v reklamě. 9. Intertextualita v reklamě - umělecká díla a jejich funkční využití při tvorbě reklamních komunikátů. 10. Mýty, báje, pověsti, pověry a pohádky v reklamě. 11. Osobnost značky - archetypy značek, značka a systém mýtotvorby. 12. Náboženské symboly a biblické příběhy v reklamě. 13. Znaky komiksu v reklamě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
definovat základní pojmy sémiotiky |
definovat základní pojmy sémiotiky |
popsat výzkumné metody sémiotiky |
popsat výzkumné metody sémiotiky |
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
Odborné dovednosti |
---|
reflektovat přehled dějin sémiotiky |
reflektovat přehled dějin sémiotiky |
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BANYÁR, Milan. Semiotika reklamy. Bratislava: Univerzita Komenske?ho v Bratislave, 2019. ISBN 978-80-223-4821-8.
-
Banyár, Milan. Značka a logo - vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
-
ČERNÝ, Jiří a HOLEŠ, Jan. Sémiotika. Praha: Porta?l, 2004. ISBN 80-7178-832-5.
-
DANESI, Marcel. Understaning media semiotics. London: Bloomsbury academic, 2019. ISBN 978-1-350-06416-4.
-
DOUBRAVOVÁ, Jarmila. Sémiotika v teorii a praxi. Praha: Porta?l, 2003. ISBN 978-80-7367-493-9.
-
GALKOWSKI, Artur & KOPYTOWSKA Monika. Current Perspectives in Semiotics.Signs, Signification, and Communication. Berlin: Peter Lang GmbH, 2018. ISBN 3631744307.
-
GRAVELLS, Jane. Semiotics and Verbal Texts: How the News Media Construct a Crisis. London: Palgrave Macmillan UK, 2017.
-
CHANDLER, Daniel. Semiotics: The Basics: The Basics (4th ed.). 2022. ISBN 978036772653.
-
LAWES, Rachel. Using semiotics in marketing: how to achieve consumer insight for brand growth and profits. London: Kogan Page, 2023. ISBN 9781398607644.
-
Pricken, Mario. Creative advertising : ideas and techniques from the world's best campaigns. New ed., rev. and updated. New York : Thames & Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-28733-0.
-
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788024758657.
|