Předmět: Kreativita reklamy

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Kreativita reklamy
Kód předmětu KUMK/REKRE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gamalová Kamila, Mgr. MBA
Obsah předmětu
1. Pojem a definice kreativity. 2. Kreativita a originalita - teoretické základy. 3. Kreativita u vybraných osobností reklamy - poznání historických souvislostí. 4. Základní oblasti a druhy kreativity. 5. Bariéry a mýty kreativity. 6. Kreativita - součást aktivit přípravy reklamní kampaně. 7. Rozvíjení kreativity - pozitivní kreativita. 8. Kreativní metody a techniky. 9. Fáze hledání nápadu a řešení problému. 10. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (humor). 11. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (sex). 12. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (strach atď.). 13. Kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Definovat principy kreativity
Definovat principy kreativity
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou.
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou.
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě.
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě.
Popsat bariéry kreativity.
Popsat bariéry kreativity.
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Odborné dovednosti
Aplikovat principy kreativity
Aplikovat principy kreativity
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou.
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou.
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě.
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě.
Analyzovat bariéry kreativity.
Analyzovat bariéry kreativity.
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Týmová práce
Týmová práce
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • ALTSTIEL, Tom; GROW, Jean M.; AUGUSTINE, Dan; JENKINGS, Joanna L. Advertising Creative: Strategy, Copy, and Design. 6th edition. SAGE Publications, 2022. ISBN 978-1071846650.
  • BROUWERS, Steve. Creatives on Creativity. Louster, 2021. ISBN 9789460582837.
  • HEAGARTY, J. Heagarty o kreativitě. Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-035-9.
  • HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBum, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
  • HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy II. Pôsobenie príbehu v tlačených a tlačových propagačných prostriedkoch. Reklama 19 Zborník štúdií pre otázky teórie a histórie reklamy a public relations, 2020. ISBN 978-80-223-4801-0.
  • HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy III. Postavenie príbehu v televíznej reklame. Bratislava. Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. ISBN 978-80-223-5154-6.
  • HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy. Príbeh a jeho miesto v krátkych textových útvaroch. 2019. ISBN 978-80-223-4800-3.
  • HORŇÁK, Pavel. Quo vadis advertisement?: Positives and negatives o current ad. Strategic innovative marketing. Switzerland: Springer Nature. Springer International Publishing AG, 2019.
  • HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
  • LANDA, Robin. Advertising by design: generating and designing creative ideas across media. Third edition. Hoboken: Wiley, 2016. ISBN 9781118971079.
  • PRATT, Garry. The creativity factor: using the power of the outdoors to spark successful innovation. London: Bloomsbury business, 2022. ISBN 978-1-399-40037-4.
  • Young, Miles. Ogilvy v reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Vašut, 2018. ISBN 9788025621592.
  • Žák, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno. Motiv Press, 2017. ISBN 9788087981238.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr