Vyučující
|
-
Gamalová Kamila, Mgr. MBA
|
Obsah předmětu
|
1. Pojem a definice kreativity. 2. Kreativita a originalita - teoretické základy. 3. Kreativita u vybraných osobností reklamy - poznání historických souvislostí. 4. Základní oblasti a druhy kreativity. 5. Bariéry a mýty kreativity. 6. Kreativita - součást aktivit přípravy reklamní kampaně. 7. Rozvíjení kreativity - pozitivní kreativita. 8. Kreativní metody a techniky. 9. Fáze hledání nápadu a řešení problému. 10. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (humor). 11. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (sex). 12. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (strach atď.). 13. Kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definovat principy kreativity |
Definovat principy kreativity |
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou. |
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou. |
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě. |
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě. |
Popsat bariéry kreativity. |
Popsat bariéry kreativity. |
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat principy kreativity |
Aplikovat principy kreativity |
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou. |
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou. |
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě. |
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě. |
Analyzovat bariéry kreativity. |
Analyzovat bariéry kreativity. |
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
ALTSTIEL, Tom; GROW, Jean M.; AUGUSTINE, Dan; JENKINGS, Joanna L. Advertising Creative: Strategy, Copy, and Design. 6th edition. SAGE Publications, 2022. ISBN 978-1071846650.
-
BROUWERS, Steve. Creatives on Creativity. Louster, 2021. ISBN 9789460582837.
-
HEAGARTY, J. Heagarty o kreativitě. Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-035-9.
-
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBum, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
-
HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy II. Pôsobenie príbehu v tlačených a tlačových propagačných prostriedkoch. Reklama 19 Zborník štúdií pre otázky teórie a histórie reklamy a public relations, 2020. ISBN 978-80-223-4801-0.
-
HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy III. Postavenie príbehu v televíznej reklame. Bratislava. Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. ISBN 978-80-223-5154-6.
-
HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy. Príbeh a jeho miesto v krátkych textových útvaroch. 2019. ISBN 978-80-223-4800-3.
-
HORŇÁK, Pavel. Quo vadis advertisement?: Positives and negatives o current ad. Strategic innovative marketing. Switzerland: Springer Nature. Springer International Publishing AG, 2019.
-
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
-
LANDA, Robin. Advertising by design: generating and designing creative ideas across media. Third edition. Hoboken: Wiley, 2016. ISBN 9781118971079.
-
PRATT, Garry. The creativity factor: using the power of the outdoors to spark successful innovation. London: Bloomsbury business, 2022. ISBN 978-1-399-40037-4.
-
Young, Miles. Ogilvy v reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Vašut, 2018. ISBN 9788025621592.
-
Žák, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno. Motiv Press, 2017. ISBN 9788087981238.
|