Předmět: Reklama 2

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Reklama 2
Kód předmětu KUMK/REKL2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Reklamní kreativní strategie. 2. Reklamní sdělení a jeho podstata. 3. Reklamní apely. 4. Formáty reklamy. 5. Informační obsah reklamy. 6. Způsob realizace reklamy. 7. Rada pro reklamu. 8. Kodex reklamy. 9. Role reklamy v procesu budování značky. 10. Sociální reklama. 11. Stereotypy v reklamě. 12. Reklamní klišé. 13. Boření mýtů v reklamě.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 39 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost problematiky z předmětu UMK/REKL 1 Reklama 1.
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost problematiky z předmětu UMK/REKL 1 Reklama 1.
Výsledky učení
Student se orientuje v procesu plánování reklamy, má znalosti o reklamních cílech, budování značky, kreativním obsahu reklamy. Dokážeme analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu.
Student se orientuje v procesu plánování reklamy, má znalosti o reklamních cílech, budování značky, kreativním obsahu reklamy. Dokážeme analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu.
Student se orientuje v procesu plánování reklamy.
Student se orientuje v procesu plánování reklamy.
Student má znalosti reklamních cílů, chápe jejich kategorizaci, dokáže uvést konkrétní příklady.
Student má znalosti reklamních cílů, chápe jejich kategorizaci, dokáže uvést konkrétní příklady.
Student rozumí procesu budování značky.
Student rozumí procesu budování značky.
Student dokáže analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu.
Student dokáže analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu.
Odborné dovednosti
Student dokáže analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu.
Student dokáže analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu.
Student dokáže sestavit zadání pro reklamní agenturu formou briefu.
Student dokáže sestavit zadání pro reklamní agenturu formou briefu.
Student zná časový harmonogram činností v reklamní agentuře a dokáže adekvátně rozplánovat práci na zakázce.
Student zná časový harmonogram činností v reklamní agentuře a dokáže adekvátně rozplánovat práci na zakázce.
Student dokáže posoudit reklamní komunikát s ohledem na platnou legislativu v ČR.
Student dokáže posoudit reklamní komunikát s ohledem na platnou legislativu v ČR.
Student dokáže rozhodnout o vhodnosti reklamního komunikátu s ohledem na etické zvyklosti v ČR.
Student dokáže rozhodnout o vhodnosti reklamního komunikátu s ohledem na etické zvyklosti v ČR.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • BELCH, George E. a BELCH, Michael A. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2021. ISBN 978-1-260-57099-1.
  • Clow, Kenneth, E., Baack, D. Relama, propagace a marketingová komunikace. Computer press Praha, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
  • HAVLÍKOVÁ, Petra a KVASNICOVÁ, Jana (ed.). Sexistická reklama. Brno: Nesehnutí, 2020. ISBN 9788087217658.
  • Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: Verbum, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
  • HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
  • MOGAJI, Emmanuel. Introduction to advertising: understanding and managing the advertising process. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-44199-9.
  • Pricken, Mario. Creative advertising : ideas and techniques from the world's best campaigns. New ed., rev. and updated. New York : Thames & Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-28733-0.
  • Salem, Lionel. Reklamní slogany: nejlepší světové slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. 2013. ISBN 978-80-265-0064-3.
  • SHIMP, Terence A a J ANDREWS. Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. Mason, OH, 2013. ISBN 978-1-111-58021-6.
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-3654-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr