Předmět: Reklama 1

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Reklama 1
Kód předmětu KUMK/REKL1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.-2. Postavení reklamy v systému marketingové komunikace, definice pojmu. 3.-4. Teorie komunikace v kontextu s oblastí reklamy - komunikační proces, komunikační modely. 5. Základní principy fungování reklamy. 6. Struktura komunikační/reklamní agentury. 7. Dělení komunikačních/reklamních agentur. 8. Chod zakázky agenturou. 9. Brief a jeho náležitosti. 10.-11. Reklamní kreativní strategie. 12. Reklamní apel, formát reklamy. 13. Trendy v reklamě.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zkoušku - 12 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
popsat postavení reklamy v systému marketingových komunikací
popsat postavení reklamy v systému marketingových komunikací
definovat principy fungování reklamy
definovat principy fungování reklamy
popsat strukturu komunikační agentury
popsat strukturu komunikační agentury
vysvětlit proces chodu zakázky agenturou
vysvětlit proces chodu zakázky agenturou
definovat reklamní kreativní strategie
definovat reklamní kreativní strategie
Odborné dovednosti
reflektovat reklamu v systému marketingových komunikací
reflektovat reklamu v systému marketingových komunikací
stanovit cíle reklamní kampaně
stanovit cíle reklamní kampaně
vypracovat kreativní brief
vypracovat kreativní brief
stanovit komunikační strategii
stanovit komunikační strategii
vytvořit kreativní návrh reklamní kampaně
vytvořit kreativní návrh reklamní kampaně
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • BELCH, George E. a BELCH, Michael A. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2021. ISBN 978-1-260-57099-1.
  • Clow, Kenneth, E., Baack, D. Relama, propagace a marketingová komunikace. Computer press Praha, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
  • HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
  • MOGAJI, Emmanuel. Introduction to advertising: understanding and managing the advertising process. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-44199-9.
  • Pricken, Mario. Creative advertising : ideas and techniques from the world's best campaigns. New ed., rev. and updated. New York : Thames & Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-28733-0.
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-3654-4.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788024758657.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr