|
Vyučující
|
-
Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Postavení reklamy v systému marketingové komunikace, definice pojmu. 3.-4. Teorie komunikace v kontextu s oblastí reklamy - komunikační proces, komunikační modely. 5. Základní principy fungování reklamy. 6. Struktura komunikační/reklamní agentury. 7. Dělení komunikačních/reklamních agentur. 8. Chod zakázky agenturou. 9. Brief a jeho náležitosti. 10.-11. Reklamní kreativní strategie. 12. Reklamní apel, formát reklamy. 13. Trendy v reklamě.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat postavení reklamy v systému marketingových komunikací |
| popsat postavení reklamy v systému marketingových komunikací |
| definovat principy fungování reklamy |
| definovat principy fungování reklamy |
| popsat strukturu komunikační agentury |
| popsat strukturu komunikační agentury |
| vysvětlit proces chodu zakázky agenturou |
| vysvětlit proces chodu zakázky agenturou |
| definovat reklamní kreativní strategie |
| definovat reklamní kreativní strategie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reflektovat reklamu v systému marketingových komunikací |
| reflektovat reklamu v systému marketingových komunikací |
| stanovit cíle reklamní kampaně |
| stanovit cíle reklamní kampaně |
| vypracovat kreativní brief |
| vypracovat kreativní brief |
| stanovit komunikační strategii |
| stanovit komunikační strategii |
| vytvořit kreativní návrh reklamní kampaně |
| vytvořit kreativní návrh reklamní kampaně |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
BELCH, George E. a BELCH, Michael A. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2021. ISBN 978-1-260-57099-1.
-
Clow, Kenneth, E., Baack, D. Relama, propagace a marketingová komunikace. Computer press Praha, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
-
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
-
MOGAJI, Emmanuel. Introduction to advertising: understanding and managing the advertising process. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-44199-9.
-
Pricken, Mario. Creative advertising : ideas and techniques from the world's best campaigns. New ed., rev. and updated. New York : Thames & Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-28733-0.
-
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-3654-4.
-
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788024758657.
|