|
Vyučující
|
-
Gamalová Kamila, Mgr. MBA
-
Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Historie a vývoj public relations. 2. Formy public relations. 3. Cíle a cílové skupiny PR. 4.-6. Základy media relations. 7. Interní public relations. 8. Externí public relations. 9. Corporate identity, image. 10.-11. Eventy. 12.-13. Zpětná vazba.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 44 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Popsat historii a vývoj public relations. |
| Popsat historii a vývoj public relations. |
| Definovat cíle a cílové skupiny PR. |
| Definovat cíle a cílové skupiny PR. |
| Vysvětlit základy media relations. |
| Vysvětlit základy media relations. |
| Vysvětlit pravidla tvorby tiskové zprávy. |
| Vysvětlit pravidla tvorby tiskové zprávy. |
| Popsat základy corporate identity. |
| Popsat základy corporate identity. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analyzovat cíle PR aktivit. |
| Analyzovat cíle PR aktivit. |
| Analyzovat cílové skupiny PR aktivit. |
| Analyzovat cílové skupiny PR aktivit. |
| Napsat tiskovou zprávu. |
| Napsat tiskovou zprávu. |
| Připravit tiskovou konferenci. |
| Připravit tiskovou konferenci. |
| Využít prostředky tvorby corporate identity. |
| Využít prostředky tvorby corporate identity. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BREAKENRIDGE, Deirdre. Answers for modern communicators: a guide to effective business communication. New York, NY: Rouledge, 2017. ISBN 9781351863018.
-
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 9788024630755.
-
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5022.
-
Horný, Stanislav. Praktická učebnice tvorby firemního stylu. Professional Publishing. Průhonice, 2016. ISBN 9788090659438.
-
KELLEHER, Tom. Public relations. New York: Oxford University Press, 2021. ISBN 9780190925093.
-
KOPECKÝ, Ladislav. Public relations: dějiny - teorie - praxe. Žurnalistika a komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024742298.
-
McCOMBS, Maxwell E. Setting the agenda: the mass media and public opinion. 2nd ed.. Cambridge: Polity Press, 2014. ISBN 978-80-7367-591-2.
-
ROSENBERG, Amy. A Modern Guide to Public Relations: Unveiling the Mystery of PR: Including: Content Marketing, SEO, Social Media & PR Best Practices. Veracity Marketing, 2021. ISBN 978-1736514009.
-
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: Wiley. 2017.
-
SWANN, Patricia. Cases in public relations management: the rise of social media and activism. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 978-1-138-08887-0.
|