Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Předmět psychologie. 2. Historie psychologie, přístupy. 3. Psychické procesy a stavy. 4. Vnímání. 5. Pociťování. 6. Pozornost. 7. Představivost. 8. Paměť. 9. Učení. 10. Myšlení. 11. Řeč, inteligence. 12. Emoce. 13. Motivace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost |
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost |
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť |
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť |
znalost fungování emocí |
znalost fungování emocí |
znalost fungování motivace |
znalost fungování motivace |
přehled teoretických přístupů k jednotlivým psychickým procesům |
přehled teoretických přístupů k jednotlivým psychickým procesům |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
vysvětlit fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
definovat fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
definovat fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
diskutovat o fungování paměti při tvorbě komunikačních poselství |
diskutovat o fungování paměti při tvorbě komunikačních poselství |
definovat fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
definovat fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
analyzovat fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě komunikačních poselství |
analyzovat fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě komunikačních poselství |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Blatný, Marek. Psychologie osobnosti : hlavní témata, současné přístupy. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3434-7.
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
EKMAN, Paul. Odhalené emoce. Naučte se rozpoznávat tváře a pocity druhých. Brno: Jan Melvil Publishing, 2015. ISBN 9788087270813.
-
HUNT, Morton M. Dějiny psychologie. Vydání páté. Praha: Portál, 2023. ISBN 978-80-262-1987-3.
-
PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. 2., doplněné, aktualizované a přepracované vydání. Praha: Academia, 2023. ISBN 978-80-200-3347-5.
-
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. 4., doplněné vydání. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1783-1.
-
Zelinka, Stanislav. Psychologie a marketingové komunikace. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015. ISBN 9788074545290.
|