Předmět: Politický marketing

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Politický marketing
Kód předmětu KUMK/POMAR
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Řepka Vladimír, Mgr.
Obsah předmětu
1. Definice a dějiny politických kampaní. 2. Kampaně jako součást marketingu a reklamy (agenda settings). 3. Práce s myšlenkou, mýtus, příběh. 4. Imagemaking. 5. Týmová práce a organizace, právní rámec. 6. Vytvoření produktu. 7. Reklama produktu, marketingový mix. 8. Marketing, segmentace, výzkumy. 9. Konzultace a korekce. 10. Nástroje a technologie kampaní. 11. Hodnocení kampaní a komparace. 12. Politický management. 13. Efekty kampaní a antikampaní.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 47 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost základních konceptů politické komunikace
znalost základních konceptů politické komunikace
znalost přesvědčovacích principů v politické komunikaci
znalost přesvědčovacích principů v politické komunikaci
znalost aktivizačních principů v politické komunikaci
znalost aktivizačních principů v politické komunikaci
znalost společenské role politické komunikace
znalost společenské role politické komunikace
znalost negativ politické komunikace
znalost negativ politické komunikace
Odborné dovednosti
analyzovat principy politické komunikace
analyzovat principy politické komunikace
klasifikovat typ politické komunikace
klasifikovat typ politické komunikace
vytvořit návrh strategie politické komunikace
vytvořit návrh strategie politické komunikace
vytvořit návrh politického komunikátu
vytvořit návrh politického komunikátu
prezentovat politický komunikát
prezentovat politický komunikát
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Doporučená literatura
  • BARISIONE, Mauro a MICHAILIDOU, Asimina. Social Media and European Politics: Rethinking Power and Legitimacy in the Digital Era. London: Palgrave Macmillan UK, 2017.
  • EIBL, Otto a JANOVSKÝ, Jozef. Marketing politických kampaní. Brno: MUNI, 2012. ISBN 8021058218.
  • GRISÁKOVÁ, Nora; REPISKÁ, Radka; MIŤKOVÁ, Veronika; ŠTETKA, Peter a BOROVSKÁ, Paulína. Environomics: economic approach to environmental issues. České Budějovice: The College of European and Regional Studies VSERS, 2022. ISBN 978-80-7556-116-9.
  • HIDALGO TENORIO, Encarnación, Miguel Ángel BENÍTEZ CASTRO a Francesca DE CESARE. Populist discourse: criticalapproaches to contemporary politics. 2019. ISBN 978-1-138-54135-1.
  • CHYTÍLEK, Roman; EIBL, Otto a MATUŠKOVÁ, Anna. Teorie a metody politického marketingu. Brno: CDK, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
  • JOHNSON, Dennis W., ed. Campaigning for president 2012: strategy and tactics. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2014. ISBN 9780415842990.
  • KLAUS, Václav a WEIGL, Jiří. Volby 2021 ? Budou o něčem?. Praha: Institut Václava Klause, 2021. ISBN 978-80-754-207-49.
  • Králiková, Marcela; Šíma, Pavel. Volební kampaně. Brno: IPM, 2014. ISBN 978-80-7485-026-4.
  • Lebedová, Eva. Voliči, strany a negativní kampaň. Praha: SLON, 2013. ISBN 978-8074-1915-89.
  • LEES-MARSHMENT, Jennifer et al. Political marketing: principles and applications. London: Routledge, 2019. ISBN 978-0815353201.
  • MOUFAHIM, Mona ed. Political Branding in Turbulent times (Palgrave Studies in Political Marketing and Management).. Palgrave Macmilan, 2022. ISBN 978-3030832285.
  • Šaradín, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Praha: Periplum, 2017. ISBN 978-80-86624-36-5.
  • ŠTĚDROŇ, Bohumír a kol. Politika a politický marketing. Praha: Nakladatelství C. H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-448-3.
  • ŠTRAUSS, Dušan. Vybrané prístupy k technológiám politického marketingu. In: Marketing a komunikace, 2022.
  • VOŽENÍLKOVÁ, Marcela. Personalizace politiky v České republice. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2018. ISBN 9788021089310.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr