Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Definice a dějiny politických kampaní. 2. Kampaně jako součást marketingu a reklamy (agenda settings). 3. Práce s myšlenkou, mýtus, příběh. 4. Imagemaking. 5. Týmová práce a organizace, právní rámec. 6. Vytvoření produktu. 7. Reklama produktu, marketingový mix. 8. Marketing, segmentace, výzkumy. 9. Konzultace a korekce. 10. Nástroje a technologie kampaní. 11. Hodnocení kampaní a komparace. 12. Politický management. 13. Efekty kampaní a antikampaní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 47 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost základních konceptů politické komunikace |
znalost základních konceptů politické komunikace |
znalost přesvědčovacích principů v politické komunikaci |
znalost přesvědčovacích principů v politické komunikaci |
znalost aktivizačních principů v politické komunikaci |
znalost aktivizačních principů v politické komunikaci |
znalost společenské role politické komunikace |
znalost společenské role politické komunikace |
znalost negativ politické komunikace |
znalost negativ politické komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat principy politické komunikace |
analyzovat principy politické komunikace |
klasifikovat typ politické komunikace |
klasifikovat typ politické komunikace |
vytvořit návrh strategie politické komunikace |
vytvořit návrh strategie politické komunikace |
vytvořit návrh politického komunikátu |
vytvořit návrh politického komunikátu |
prezentovat politický komunikát |
prezentovat politický komunikát |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
BARISIONE, Mauro a MICHAILIDOU, Asimina. Social Media and European Politics: Rethinking Power and Legitimacy in the Digital Era. London: Palgrave Macmillan UK, 2017.
-
EIBL, Otto a JANOVSKÝ, Jozef. Marketing politických kampaní. Brno: MUNI, 2012. ISBN 8021058218.
-
GRISÁKOVÁ, Nora; REPISKÁ, Radka; MIŤKOVÁ, Veronika; ŠTETKA, Peter a BOROVSKÁ, Paulína. Environomics: economic approach to environmental issues. České Budějovice: The College of European and Regional Studies VSERS, 2022. ISBN 978-80-7556-116-9.
-
HIDALGO TENORIO, Encarnación, Miguel Ángel BENÍTEZ CASTRO a Francesca DE CESARE. Populist discourse: criticalapproaches to contemporary politics. 2019. ISBN 978-1-138-54135-1.
-
CHYTÍLEK, Roman; EIBL, Otto a MATUŠKOVÁ, Anna. Teorie a metody politického marketingu. Brno: CDK, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
-
JOHNSON, Dennis W., ed. Campaigning for president 2012: strategy and tactics. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2014. ISBN 9780415842990.
-
KLAUS, Václav a WEIGL, Jiří. Volby 2021 ? Budou o něčem?. Praha: Institut Václava Klause, 2021. ISBN 978-80-754-207-49.
-
Králiková, Marcela; Šíma, Pavel. Volební kampaně. Brno: IPM, 2014. ISBN 978-80-7485-026-4.
-
Lebedová, Eva. Voliči, strany a negativní kampaň. Praha: SLON, 2013. ISBN 978-8074-1915-89.
-
LEES-MARSHMENT, Jennifer et al. Political marketing: principles and applications. London: Routledge, 2019. ISBN 978-0815353201.
-
MOUFAHIM, Mona ed. Political Branding in Turbulent times (Palgrave Studies in Political Marketing and Management).. Palgrave Macmilan, 2022. ISBN 978-3030832285.
-
Šaradín, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Praha: Periplum, 2017. ISBN 978-80-86624-36-5.
-
ŠTĚDROŇ, Bohumír a kol. Politika a politický marketing. Praha: Nakladatelství C. H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-448-3.
-
ŠTRAUSS, Dušan. Vybrané prístupy k technológiám politického marketingu. In: Marketing a komunikace, 2022.
-
VOŽENÍLKOVÁ, Marcela. Personalizace politiky v České republice. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2018. ISBN 9788021089310.
|