|
Vyučující
|
-
Stránský Michal, Mgr. PhD.
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
|
Obsah předmětu
|
- Teoretické východiska sémiotiky; - Komunikační proces z pohledu umění, médií a reklam; - Logo, jeho výrazové a vyjadřovací prostředky; - Syntaxe printové a audiovizuální reklamy; - Sémantika reklamy; - Intertextualita v reklamě; - Mýty, báje, pověsti, pověry a pohádky v reklamě; - Náboženské symboly a biblické příběhy v reklamě; - Filozofické aspekty v semiotice.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
| vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
| definovat základní pojmy sémiotiky |
| definovat základní pojmy sémiotiky |
| popsat výzkumné metody sémiotiky |
| popsat výzkumné metody sémiotiky |
| vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
| vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
| vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
| vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reflektovat přehled dějin sémiotiky |
| reflektovat přehled dějin sémiotiky |
| využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
| využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
| analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
| analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
| aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
| aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
| implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
| implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
BIGNELL, Jonathan. Media Semiotics. An Introduction. 2002. ISBN 978-07190620.
-
DANESI, Marcel. Understanding Media Semiotics. Second Edition.. 2018. ISBN 978135006416.
-
GALKOWSKI, Artur; KOPYTOWSKA Monika. Current Perspectives in Semiotics. 2018. ISBN 3631744307.
-
HALL, Sean. This Means This, This Means That: A User?s Guide to Semiotics (2nd ed.). 2012. ISBN 1856697355.
-
CHANDLER, Daniel. Semiotics: The Basics: The Basics (4th ed.). 2022. ISBN 978036772653.
|