|
Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Gamalová Kamila, Mgr. MBA
|
|
Obsah předmětu
|
1. kreativita a originalita - teoretické základy; 2. kreativita u vybraných osobností reklamy - poznání historických souvislostí; 3. základní oblasti a druhy kreativity; 4. bariéry a mýty kreativity; 5. kreativita - součást aktivit přípravy reklamní kampaně; 6. - 7. rozvíjení kreativity - pozitivní kreativita; 8. - 9. kreativní metody a techniky; 10. fáze hledání nápadu a řešení problému; 11. - 12. kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (humor, sex, strach); 13. kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 21 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat principy kreativity |
| Definovat principy kreativity |
| Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou. |
| Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou. |
| Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě. |
| Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě. |
| Popsat bariéry kreativity. |
| Popsat bariéry kreativity. |
| Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
| Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovat principy kreativity |
| Aplikovat principy kreativity |
| Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou. |
| Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou. |
| Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě. |
| Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě. |
| Analyzovat bariéry kreativity. |
| Analyzovat bariéry kreativity. |
| Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
| Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
ALTSTIEL, Tom a Jean GROW. Advertising creative: strategy, copy, design. 2013. ISBN 9781452203638.
-
CATMULL, Ed a Amy WALLACE. Creativity, Inc.: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration.. 2014. ISBN 9780593070093.
-
CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly. Creativity: the psychology of discovery and invention. 2015. ISBN 0062283251.
-
HEGARTY, John. Hegarty on creativity: there are no rules. 2015. ISBN 978-0500517246.
-
Lumsdaine,Edward. Entrepreneurship from creativity to innovation : thinking skills to changing world. Oxford : Trafford publishing, 2007. ISBN 1-4251-0472-X.
-
OGILVY David. Ogilvy on advertising.. New York: Vintage Books, 1983. ISBN 978-0394729039.
|