|
Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Definice CSR, historický vývoj 2. Zainteresovaná strana - zaměstnanci 3. Zainteresovaná strana - zákazníci 4. Ekonomický pilíř CSR 5. Sociální pilíř CSR 6. Enviromentální pilíř CSR 7. Současné trendy ve vývoji CSR 8. Zavádění CSR, bariéry a rizika při zavádění, měření přínosů CSR 9. Nástroje podnikatelské etiky 10. Etický kodex 11. Etický a sociální audit 12. Vytváření sdílené hodnoty 13. Sociální podnikání
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
| Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
| Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
| Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
| Vysvětlit pojem sociální podnikání |
| Vysvětlit pojem sociální podnikání |
| Popsat typické etické problémy v reklamě |
| Popsat typické etické problémy v reklamě |
| Uvést typické etické problémy na pracovišti |
| Uvést typické etické problémy na pracovišti |
| Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
| Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
| Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
| Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
| Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
| Rozpoznat neetickou reklamu |
| Rozpoznat neetickou reklamu |
| Navrhnout etický kodex firmy |
| Navrhnout etický kodex firmy |
| Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
| Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Jones, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 9788072612697.
-
KAŠPAROVÁ, Klára. Reportování o společenské odpovědnosti podniku. Brno, 2015. ISBN 9788021080478.
-
Rolný, Ivo. Budujeme důvěryhodnou firmu. Praha, 2014. ISBN 9788074002861.
-
SEKNIČKA, Pavel, PUTNOVÁ, Anna. Etika v podnikání a hodnoty trhu. 2016. ISBN 9788024755458.
-
Tetřevová Liběna a kol. Společenská odpovědnost společensky citlivých oblastí. Praha, Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.
|