|
Vyučující
|
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- sociální marketing; - sociální marketingová komunikace; - cíle sociálního marketingu; - reklamní apely v sociálním marketingu; - hlavní oblasti sociálního marketingu; - hraniční oblasti sociálního marketingu; - etické aspekty sociálního marketingu; - techniky sociálního marketingu; - vývoj sociálního marketingu ve světě; - vývoj sociálního marketingu v ČR; - trendy v sociálním marketingu; - role celebrit v sociálním marketingu; - financování sociálních marketingových kampaní.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 27 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| definovat specifika sociálního marketingu |
| definovat specifika sociálního marketingu |
| vysvětlit komunikaci společenských témat v kontextu komerčního a nekomerčního marketingu |
| vysvětlit komunikaci společenských témat v kontextu komerčního a nekomerčního marketingu |
| vyjmenovat hlavní oblasti sociálního marketingu |
| vyjmenovat hlavní oblasti sociálního marketingu |
| popsat hlavní milníky z historie sociálního marketingu |
| popsat hlavní milníky z historie sociálního marketingu |
| vysvětlit etické aspekty sociálního marketingu |
| vysvětlit etické aspekty sociálního marketingu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout způsob využití akcentu na sociální témata v marketingu komerční firmy |
| navrhnout způsob využití akcentu na sociální témata v marketingu komerční firmy |
| sestavit marketingový a komunikační plán pro komunikace společenského tématu |
| sestavit marketingový a komunikační plán pro komunikace společenského tématu |
| vysvětlit rozdíl mezi komerčním a nekomerčním marketingem |
| vysvětlit rozdíl mezi komerčním a nekomerčním marketingem |
| analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska efektivity |
| analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska efektivity |
| analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska možné kolize s etickými principy společnosti |
| analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska možné kolize s etickými principy společnosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bačuvčík, Radim.; Harantová, Lenka. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
-
Hastings, Gerard. Social marketing : from tunes to symphonies. Abingdon, 2014. ISBN 978-0-415-68372-2.
-
Hommerová, Dita. Branding neziskových organizací. Žatec: Ohře Media, 2015. ISBN 9788090512283.
-
Krechovská, Michaela; Hejduková, Pavlína. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Grada Publishing, 2018. ISBN 9788024730752.
-
Lee, Nancy R. Social marketing : behavior change for social good. Los Angeles, 2020. ISBN 978-1-5443-7186-3.
-
Lee, Nancy R. Success in social marketing : 100 case studies from around the globe. New York, 2023. ISBN 978-1-03-222324-7.
|