|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- představení předmětu; - úvod do problematiky; - teoretické seznámení s principy Design Thinking a jeho metodami; - představení fází design procesu; - představení fáze poznávání a konkrétních nástrojů; - definování designové výzvy; - seznámení se s designovými výzkumnými metodami a výběr vhodných metod; - sběr a interpretace dat; - tvorba insightů za využití konkrétních metod DT; - představení fáze ideace a konkrétních nástrojů; - tvorba nápadů k řešení designové výzvy; - představení fáze prototypování služby/produktu; - seznámení se s prototypovacími nástroji a technikami; - testování navržených řešení, iterace; - tvorba týmů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| znalost podstaty přístupu Design Thinking |
| znalost podstaty přístupu Design Thinking |
| znalost fází procesu Design Thinking |
| znalost fází procesu Design Thinking |
| znalost nástrojů procesu Design Thinking |
| znalost nástrojů procesu Design Thinking |
| znalost výzkumných metod používaných v rámci Design Thinking |
| znalost výzkumných metod používaných v rámci Design Thinking |
| znalost způsobů testování navržených řešení |
| znalost způsobů testování navržených řešení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| definovat designovou výzvu |
| definovat designovou výzvu |
| navrhnout výzkumné metody |
| navrhnout výzkumné metody |
| vytvořit insight s využitím konkrétních metod |
| vytvořit insight s využitím konkrétních metod |
| využít prototypovací nástroje a techniky |
| využít prototypovací nástroje a techniky |
| testovat navržená řešení |
| testovat navržená řešení |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
HCD: design zaměřený na člověka: soubor nástrojů. Brno: Flow, 2013. ISBN 9788090548015.
-
BROWN, Dan. Practical design discovery. 2017. ISBN 978-1937557447.
-
Hall, Erik. Just enough research. 2nd ed. USA, A Book Apart, 2013. ISBN 978-1937557102.
-
LEWRICK, Michael, LINK, Patrick, & Larry LEIFER. The Design Thinking Playbook: Mindful Digital Transformation of Teams, Products, Services, Businesses and Ecosystems.. 2018. ISBN 978-1119467472.
-
LOKITZ, Justin, SOLOMON, Lisa Kay &Patrick VAN DER PIJL. Design a better business. 2016. ISBN 978-1119272113.
-
Norman, Donald A. The design of everyday things Rev. and expanded ed.. New York: Basic Books, 2013. ISBN 9780465050659.
-
PENIN, Lara. An Introduction to Service Design: Designing the Invisible. 2018. ISBN 978-1472572585.
-
RAWSTHORN, Alice. Design is an attitude. ISBN 978-3037645215.
-
RAWSTHORN, Alice. Zdravím, světe: Jak design vstupuje do života. Zlín: Kniha Zlín, 2014. ISBN 978-80-7473-226-3.
-
Stickdorn, Marc; Schneider, Jacob. This is Service Design Thinking: Basics, Tools, Cases.. USA, Wiley. ISBN. ISBN 978-1118156308.
|