|
Vyučující
|
-
Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- analýza konkurentů a strategické postavení firem v pozici tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele, troškaře; - analýza a předpovídání poptávky trhu a firmy; - analýzy, tvorba a formulace profilu segmentu; - diferenciace a umísťování tržní nabídky; - vývoj produktu a jeho uvedení ne trh; - vývoj poptávky, potřeby a technologie produktu a jejich PCL; - produktový mix; - strategie tvorby ceny; - volba efektivních distribučních cest; - závěrečný test znalostí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 99 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat typy analýz konkurence a stanovit vhodný kritéria a vhodný způsob hodnocení |
| vyjmenovat typy analýz konkurence a stanovit vhodný kritéria a vhodný způsob hodnocení |
| vysvětlit strategie tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři |
| vysvětlit strategie tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři |
| popsat podstatu předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu |
| popsat podstatu předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu |
| definovat proces identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny |
| definovat proces identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny |
| vysvětlit propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení |
| vysvětlit propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| realizovat Porterovu analýzu konkurence |
| realizovat Porterovu analýzu konkurence |
| vytvořit konkureční mapy |
| vytvořit konkureční mapy |
| vytvořit konkureční mapy |
| vytvořit konkureční mapy |
| navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny |
| navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny |
| navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu |
| navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu |
| identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku |
| identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
? Aktuální odborné časopisy. Marketingové komunikace, Marketing magazín, Trend Marketing, Strategie. Studijní pomůcky: ppt prezentace, komunikace a studijní materiály formou Moodle e- learning..
-
Aktuální odborné časopisy. Marketingové komunikace, Marketing magazín, Trend Marketing, Strategie.
-
Hanzelková, Alena; Keřkovský, Miroslav; Vykypěl, Oldřich. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-7400-637-1.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Soukalová, Radomila. Marketing..je věda kreativní. Zlín: VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-71-2.
|