|
Vyučující
|
-
Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- teoretické východiska sémiotiky; - komunikační proces z pohledu umění, médií a reklam; - logo, jeho výrazové a vyjadřovací prostředky; - syntaxe printové a audiovizuální reklamy; - sémantika reklamy; - intertextualita v reklamě; - mýty, báje, pověsti, pověry a pohádky v reklamě; - náboženské symboly a biblické příběhy v reklamě; - znaky komiksu v reklamě.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
| vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
| definovat základní pojmy sémiotiky |
| definovat základní pojmy sémiotiky |
| popsat výzkumné metody sémiotiky |
| popsat výzkumné metody sémiotiky |
| vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
| vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
| vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
| vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reflektovat přehled dějin sémiotiky |
| reflektovat přehled dějin sémiotiky |
| využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
| využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
| analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
| analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
| aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
| aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
| implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
| implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Banyár, Milan. Semiotika reklamy. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015.
-
Banyár, Milan. Značka a logo - vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
-
ECO, Umberto. Otevřené dílo: forma a neurčenost v současných poetikách. Praha: Argo, 2015. ISBN 9788025711583.
-
Hanke, Miroslav; Kastnerová, Martina; Švantner, Martin; Benediktová, Marie. Stopování sémiotiky. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2015. ISBN 9788074651427.
-
Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
-
Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
|