|
Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- segmentace; - targeting, positioning; - segmentace spotřebitelů podle kritérií: geografické, demografické, geodemografické; - segmentace spotřebitelů podle kritérií: psychografické, generační, behaviorální; - kultura, hodnoty; - tradice, región; - sociální faktory: skupiny, rodina; - sociální faktory: status, role; - osobnostní faktory; - psychické faktory; - postoje; - životní styl; - nákupní rozhodování spotřebitele.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Poznat základy marketingu a marketingové komunikace |
| Poznat základy marketingu a marketingové komunikace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy. |
| Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost segmentačních kritérií |
| Znalost segmentačních kritérií |
| Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií |
| Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií |
| Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik |
| Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik |
| Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace |
| Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace |
| Spotřebitelské chování podle životního stylu |
| Spotřebitelské chování podle životního stylu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Definovat segmentační kritériá |
| Definovat segmentační kritériá |
| Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny |
| Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny |
| Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment |
| Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment |
| Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment |
| Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment |
| Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu |
| Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
KOUDELKA, J. Spotřebitelé a marketing.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-693-7.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Schiffman, L.K., Kanuk, L.L. Nákupní chování. Computer Press, 2004.
-
Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
|