|
Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- pojetí a význam terciárního sektoru, význam a vývoj marketingu služeb, vlastnosti služeb a jejich vliv na marketingové řízení firmy; - metody a techniky marketingového výzkumu ve službách; - strateigické plánování ve službách: informační, analytická, strategická, taktická a kontrolní fáze procesu, situační a portfolio analýzy, volba strategického přístupu k cílovým trhům, význam poslání a dílčích strategických dokumentů ve službách; - základní marketingový mix: produkt služba a řízení jeho kvality prostřednictvím nástrojů marketingu, specifika cenové tvorby, distribuce a zásady efektivní komunikace ve službách; - nadstavbové prvky marketingového mixu služeb (lidé, materiální prostředí a procesy) a význam jejich řízení a kontroly v jednotlivých oblastech služeb.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat odlišnosti marketingového řízení služeb od hmotných produktů |
| vyjmenovat odlišnosti marketingového řízení služeb od hmotných produktů |
| definovat význam a fáze marketingového strategického řízení ve službách |
| definovat význam a fáze marketingového strategického řízení ve službách |
| charakterizovat design thinking a jeho význam v řízení služeb |
| charakterizovat design thinking a jeho význam v řízení služeb |
| charakterizovat prvky marketingového mixu služeb |
| charakterizovat prvky marketingového mixu služeb |
| objasnit podstatu "nadstavbových prvků" marketingového mixu služeb |
| objasnit podstatu "nadstavbových prvků" marketingového mixu služeb |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat tradiční i moderní přístupy k tvorbě marketingové strategie služeb |
| aplikovat tradiční i moderní přístupy k tvorbě marketingové strategie služeb |
| formulovat poslání (mise), vize a strategické cíle služeb |
| formulovat poslání (mise), vize a strategické cíle služeb |
| sestavit marketingový plán služeb |
| sestavit marketingový plán služeb |
| vytvořit komunikační strategii služeb se zohledněním vlastností služeb |
| vytvořit komunikační strategii služeb se zohledněním vlastností služeb |
| použít design thinkingové techniky při vývoji nové služby |
| použít design thinkingové techniky při vývoji nové služby |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
HAKSEVER, Cengiz a Barry RENDER. Service and operations management. 2018. ISBN 9789813209442.
-
Juříková, Martina. Marketing služeb. CD. Zlín: UTB, OA a VOŠE Zlín, 2014. ISBN 978-80-7454-375-3.
-
Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024748191.
-
VAJČNEROVÁ, I., RYGLOVÁ, K. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
-
VANÍČEK, Jiří. Marketing služeb a cestovního ruchu. Opava, 2013. ISBN 978-80-7248-870-4.
-
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.
|