Předmět: Marketing služeb

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Marketing služeb
Kód předmětu KUMK/MP8SL
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Juříková Martina, Ing. Ph.D.
  • Kazík Martin, Mgr.
Obsah předmětu
- pojetí a význam terciárního sektoru, význam a vývoj marketingu služeb, vlastnosti služeb a jejich vliv na marketingové řízení firmy; - metody a techniky marketingového výzkumu ve službách; - strateigické plánování ve službách: informační, analytická, strategická, taktická a kontrolní fáze procesu, situační a portfolio analýzy, volba strategického přístupu k cílovým trhům, význam poslání a dílčích strategických dokumentů ve službách; - základní marketingový mix: produkt služba a řízení jeho kvality prostřednictvím nástrojů marketingu, specifika cenové tvorby, distribuce a zásady efektivní komunikace ve službách; - nadstavbové prvky marketingového mixu služeb (lidé, materiální prostředí a procesy) a význam jejich řízení a kontroly v jednotlivých oblastech služeb.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
vyjmenovat odlišnosti marketingového řízení služeb od hmotných produktů
vyjmenovat odlišnosti marketingového řízení služeb od hmotných produktů
definovat význam a fáze marketingového strategického řízení ve službách
definovat význam a fáze marketingového strategického řízení ve službách
charakterizovat design thinking a jeho význam v řízení služeb
charakterizovat design thinking a jeho význam v řízení služeb
charakterizovat prvky marketingového mixu služeb
charakterizovat prvky marketingového mixu služeb
objasnit podstatu "nadstavbových prvků" marketingového mixu služeb
objasnit podstatu "nadstavbových prvků" marketingového mixu služeb
Odborné dovednosti
aplikovat tradiční i moderní přístupy k tvorbě marketingové strategie služeb
aplikovat tradiční i moderní přístupy k tvorbě marketingové strategie služeb
formulovat poslání (mise), vize a strategické cíle služeb
formulovat poslání (mise), vize a strategické cíle služeb
sestavit marketingový plán služeb
sestavit marketingový plán služeb
vytvořit komunikační strategii služeb se zohledněním vlastností služeb
vytvořit komunikační strategii služeb se zohledněním vlastností služeb
použít design thinkingové techniky při vývoji nové služby
použít design thinkingové techniky při vývoji nové služby
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Doporučená literatura
  • HAKSEVER, Cengiz a Barry RENDER. Service and operations management. 2018. ISBN 9789813209442.
  • Juříková, Martina. Marketing služeb. CD. Zlín: UTB, OA a VOŠE Zlín, 2014. ISBN 978-80-7454-375-3.
  • Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024748191.
  • VAJČNEROVÁ, I., RYGLOVÁ, K. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
  • VANÍČEK, Jiří. Marketing služeb a cestovního ruchu. Opava, 2013. ISBN 978-80-7248-870-4.
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr