|
Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- reklamní modely, analýza reklamního komunikátu; - definice základních psychologických pojmů ve vazbě na marketingovou komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (vnímání, pozornost)) v marketingové komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (učení, paměť) v marketingové komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování emocí a motivace v marketingové komunikaci; - psychologie barev a její využití v marketingové komunikaci; - struktura osobnosti a její využití v marketingové komunikaci; - persuaze, manipulace a etika v marketingové komunikaci; - rozhodovací procesy, kognitivní zkratky; - nudging, koncept behaviorální ekonomie, jeho využití v marketingové komunikaci; - psychologické aspekty komunikačního procesu; - využití psychologie při tvorbě jednotlivých prostředků marketingové komunikace; - využití psychologických metod a technik při výzkumu účinnosti marketingové komunikace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 46 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
| Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Mít přehled o modelech analýzy reklam |
| Mít přehled o modelech analýzy reklam |
| Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
| Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
| Znalost forem persuasivního konání |
| Znalost forem persuasivního konání |
| Znalost nudge/pošťuchování |
| Znalost nudge/pošťuchování |
| Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
| Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
| Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
| Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
| Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
| Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
| Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
Du Plesis, Erik. Jak zákazník vníma reklamu. Computer Press. 2007.
-
Frey, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
-
Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
-
Zelinka, Stanislav. Psychologie a marketingové komunikace. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015. ISBN 9788074545290.
|