|
Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
|
Obsah předmětu
|
- úvod do mezinárodního marketingu; - marketing a kulturní prostředí, jeho význam vzhledem k parciálně funkční marketingové strategii; - globálně versus lokálně přizpůsobované strategie; - interkulturní marketingový výzkum a význam marketingového informačního systému; - kultura a chování spotřebitelů, jejich hodnoty a postoje, zákaznický bojkot; - marketingová segmentace, globalizace trhů, homogenita versus heterogenita; - marketingový mix: adaptace nebo standardizace, úvod do marketingového mixu v kontextu vlivu kultury na jeho jednotlivé prvky; - národní, mezinárodní a globální značky; - interkulturní marketingová komunikace, jazyk, kultura a komunikace; - marketingový komunikační mix a kultura, reklama.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Mezinárodní marketingové prostředí |
| Mezinárodní marketingové prostředí |
| Strategie vstupu na mezinárodní trhy |
| Strategie vstupu na mezinárodní trhy |
| Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu |
| Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu |
| Mezinárodní značková politika |
| Mezinárodní značková politika |
| Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami |
| Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí |
| Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí |
| Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy |
| Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy |
| Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami |
| Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami |
| Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí |
| Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí |
| Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu |
| Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Cateora Philip R. etc. International marketing. McGraw Hill Education, 2015. ISBN 978-0-07-784216-1.
-
CZINKOTA, Michael R. &Ilkka A. RONKAINEN. International marketing. 2013. ISBN 978-1-133-62751-7.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
-
Machková, Hana. Mezinárodní marketing. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
-
MOOIJ, Marieke de. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 2014. ISBN 9781452257174.
-
Moou, Marieke de. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 4th ed.. Thousand Oaks, CA: SAGE., 2014. ISBN 9781452257174.
|