Předmět: International marketing

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu International marketing
Kód předmětu KUMK/MP7IM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
- úvod do mezinárodního marketingu; - marketing a kulturní prostředí, jeho význam vzhledem k parciálně funkční marketingové strategii; - globálně versus lokálně přizpůsobované strategie; - interkulturní marketingový výzkum a význam marketingového informačního systému; - kultura a chování spotřebitelů, jejich hodnoty a postoje, zákaznický bojkot; - marketingová segmentace, globalizace trhů, homogenita versus heterogenita; - marketingový mix: adaptace nebo standardizace, úvod do marketingového mixu v kontextu vlivu kultury na jeho jednotlivé prvky; - národní, mezinárodní a globální značky; - interkulturní marketingová komunikace, jazyk, kultura a komunikace; - marketingový komunikační mix a kultura, reklama.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Mezinárodní marketingové prostředí
Mezinárodní marketingové prostředí
Strategie vstupu na mezinárodní trhy
Strategie vstupu na mezinárodní trhy
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu
Mezinárodní značková politika
Mezinárodní značková politika
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami
Odborné dovednosti
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Cateora Philip R. etc. International marketing. McGraw Hill Education, 2015. ISBN 978-0-07-784216-1.
  • CZINKOTA, Michael R. &Ilkka A. RONKAINEN. International marketing. 2013. ISBN 978-1-133-62751-7.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
  • Machková, Hana. Mezinárodní marketing. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
  • MOOIJ, Marieke de. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 2014. ISBN 9781452257174.
  • Moou, Marieke de. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 4th ed.. Thousand Oaks, CA: SAGE., 2014. ISBN 9781452257174.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr