|
Vyučující
|
-
Jakešová Patricie, Mgr.
-
Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- úvod, teoretické vymezení, základní pojmy, historické souvislosti marketingové komunikace v místě prodeje, retail - sales promotion - humanizované, nehumanizované aktivity - nákupní chování a rozhodování, spotřebitel v retailu, impulzivní nakupování - multisenzorická komunikace jako nástroj v místě prodeje - plánování a organizace, strategie a měření účinnosti komunikačních nástrojů v místě prodeje - technologie a digitální komunikace, trendy v marketingové komunikaci v místě prodeje
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 34 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit základní pojmy z oblasti podpory prodeje |
| vysvětlit základní pojmy z oblasti podpory prodeje |
| popsat jednotlivé oblasti podpory prodeje |
| popsat jednotlivé oblasti podpory prodeje |
| vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy aktivit |
| vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy aktivit |
| popsat možnosti měření efektivity podpory prodeje |
| popsat možnosti měření efektivity podpory prodeje |
| vysvětlit trendy v oblasti podpory prodeje |
| vysvětlit trendy v oblasti podpory prodeje |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat vhodný způsob podpory prodeje vzhledem k typu produktu |
| vybrat vhodný způsob podpory prodeje vzhledem k typu produktu |
| naplánovat podporu prodeje jako součást širší kampaně |
| naplánovat podporu prodeje jako součást širší kampaně |
| formulovat účel, základní principy a cíle in-store marketingové komunikace |
| formulovat účel, základní principy a cíle in-store marketingové komunikace |
| zvolit adekvátní způsob měření efektivity podpory prodeje |
| zvolit adekvátní způsob měření efektivity podpory prodeje |
| analyzovat existující kampaně podpory prodeje |
| analyzovat existující kampaně podpory prodeje |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Známkou |
| Známkou |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
JADERNÁ, Eva a VOLFOVÁ, Hana. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-1384-2.
-
Jesenský, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje. Praha : Grada Publishing, 2018.
-
KARLÍČEK, Miroslav. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-5013-7.
-
Lindstrom, M. Nákupologie. Pravda a lži o tom, proč nakupujeme. . Brno, 2009.
-
RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
-
Roggeveen, Anne L.; Nordfält, Jens; Grewal, Dhruv. Shopper marketing and the role of in-store marketing. Bingley, U.K.: Emerald., 2014. ISBN 9781784410001.
-
Spilková Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024619514.
-
Tellis, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada, 2000.
-
Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
-
Vysekalová, Jitka. Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
|