Předmět: Copywriting

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Copywriting
Kód předmětu KUMK/MP5CO
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bureš Vladislav, Mgr.
Obsah předmětu
textař a jeho partneři; - AIDA a ADAM; - jak se dělá název, tvorba sloganu; - význam a tvorba titulků v reklamním textu; - texty reklamy na internetu; - text reklamních tiskovin (leták, prospekt, katalog), text inzerátu a televizních a dalších audiovizuálních reklam; - text rozhlasové reklamy, text venkovní reklamy, text reklamy na místě prodeje; - text prostředků přímé propagace; - tisková zpráva (press release); - PR článek.

Studijní aktivity a metody výuky
Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 64 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost principů tvorby sloganu
znalost principů tvorby sloganu
znalost principů tvorby rozhlasové reklamy
znalost principů tvorby rozhlasové reklamy
znalost principů tvorby televizní reklamy
znalost principů tvorby televizní reklamy
znalost principů tvorby internetové reklamy
znalost principů tvorby internetové reklamy
znalost principů tvorby direct mailu
znalost principů tvorby direct mailu
Odborné dovednosti
navrhnout slogan pro značku
navrhnout slogan pro značku
vytvořit scénář televizní reklamy
vytvořit scénář televizní reklamy
vytvořit scénář rozhlasové reklamy
vytvořit scénář rozhlasové reklamy
vytvořit internetovou reklamu
vytvořit internetovou reklamu
vytvořit direct mail
vytvořit direct mail
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Altstiel, Tom. Advertising creative : strategy, copy + design. 2nd ed. London : SAGE, 2010. ISBN 978-1-4129-7491-2.
  • Čmejrková, Světla. Styl mediálních dialogů. Praha: Academia, 2013. ISBN 9788020022677.
  • Sálová, Anna; Veselá, Zuzana; Šupolíková, Jana; Jebavá, Lucie; Viktora, Jiří. Copyšriting: pište texty, které prodávají. Brno : Computer Press, 2015. ISBN 9788025145890.
  • Šenkapoun, Pavel. Webcopywriting pro samouky: průvodce moderního marketéra a podnikatele po webovém obsahu. Brno: Zoner Press, 2015. ISBN 9788074131769.
  • Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
  • Young, Miles. Ogilvy v reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Vašut, 2018. ISBN 9788025621592.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr