|
Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- výzkum trhu - segmentační a tržní analýzy, etnografické studie, prognostické modely; - výzkum při vývoji nového produktu, metody a techniky testování stávajícího produktu; - výzkum obalu; - výzkum značky - mapy vnímání, vazba k testování image; - cenový výzkum - cenová citlivost, vnímání cenové hladiny; - mediální výzkum v ČR - základní projekty a ukazatele měření poslechovosti, čtenosti, sledovanosti médií; - propagační výzkum - pretesty, průběžné testy, posttesty, měření komunikačního a prodejního efektu, základní ukazatele měření efektivity jednotlivých nástrojů komunikace; - měření spokojenosti zákazníků. Vazba spokojenost/důležitost/loajalita; - vyhodnocení základních ukazatelů deskriptivní statistiky dotazníkových šetření.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní statistické ukazatele (četnost, střední hodnoty apod.) pro vyhodnocování dotazníkových šetření |
| charakterizovat základní statistické ukazatele (četnost, střední hodnoty apod.) pro vyhodnocování dotazníkových šetření |
| popsat strukturu závěrečné zprávy z marketingového výzkumu |
| popsat strukturu závěrečné zprávy z marketingového výzkumu |
| objasnit podstatu a význam využití metod výzkumu trhu |
| objasnit podstatu a význam využití metod výzkumu trhu |
| vysvětlit jednotlivé metody a techniky při vývoji nového produktu či komunikace |
| vysvětlit jednotlivé metody a techniky při vývoji nového produktu či komunikace |
| vysvětlit přístupy k výzkumu propagačního účinku |
| vysvětlit přístupy k výzkumu propagačního účinku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat a vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření (na úrovni deskriptivní statistiky) |
| analyzovat a vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření (na úrovni deskriptivní statistiky) |
| analyzovat a interpretovat výsledky kvalitativního šetření |
| analyzovat a interpretovat výsledky kvalitativního šetření |
| vybrat a aplikovat vhodné metody k výzkumu nového produktu/komunikace |
| vybrat a aplikovat vhodné metody k výzkumu nového produktu/komunikace |
| vyhodnotit efektivitu marketingové komunikace vhodnými metodami/technikami |
| vyhodnotit efektivitu marketingové komunikace vhodnými metodami/technikami |
| aplikovat vhodné metody a techniky při výzkumu marketingového mixu |
| aplikovat vhodné metody a techniky při výzkumu marketingového mixu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
CHRÁSKA, M., KOČVAROVÁ, I. Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014.
-
Chrastina, Jan. Případová studie - metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu. Olomouc: UP, 2019. ISBN 9788024453736.
-
MAXWELL, J. A. Qualitative Research Design: An Interactive Approach. Thousand Oaks: Sage, 2005.
-
Řezanková, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha: Professional Pzblishing, 2007. ISBN 978-80-86946-49-8.
-
Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|