Vyučující
|
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Struktura veřených služeb. 2. Stakeholder management veřejných služeb. 3. Aspekty a trendy marketingové komunikace veřejných služeb. 4. Strategická komunikace veřejných služeb. 5. Marketingová komunikace poskytovatelů zdravotních služeb. 6. Marketingová komunikace poskytovatelů sociálních služeb. 7. Komunikační plán. 8. Specifika reklamy a PR poskytovatelů veřejných služeb. 9. Komunikace při sponzoringu a fundraisingu veřejných služeb. 10. Komunikace veřejných služeb na sociálních sítích. 11. Krizová komunikace a tiskový mluvčí. 12. Etika marketingové komunikace veřejných služeb. 13. Aktuální případové studie a kauzy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 31 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit postavení veřejných služeb v tržní společnosti a definovat jejich strukturu |
vysvětlit postavení veřejných služeb v tržní společnosti a definovat jejich strukturu |
vysvětlit roli stakeholderů, jejich význam a způsoby zapojení do komunikace veřejných služeb |
vysvětlit roli stakeholderů, jejich význam a způsoby zapojení do komunikace veřejných služeb |
vysvětlit specifika reklamy, public relations, sponzoringu, fundraisingu, komunikace na sociálních sítích a krizové komunikace ve veřejných službách |
vysvětlit specifika reklamy, public relations, sponzoringu, fundraisingu, komunikace na sociálních sítích a krizové komunikace ve veřejných službách |
analyzovat a vysvětlit rozdíly v marketingové komunikaci poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb |
analyzovat a vysvětlit rozdíly v marketingové komunikaci poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb |
zhodnotit význam etiky, transparentnosti a společenské odpovědnosti při komunikaci veřejných služeb a posoudit jejich vliv na image organizace |
zhodnotit význam etiky, transparentnosti a společenské odpovědnosti při komunikaci veřejných služeb a posoudit jejich vliv na image organizace |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit komunikační plán pro organizaci poskytující veřejné služby |
sestavit komunikační plán pro organizaci poskytující veřejné služby |
kriticky hodnotit mediálně známé kauzy a jejich řešení prostřednictvím marketingové komunikace veřejných služeb |
kriticky hodnotit mediálně známé kauzy a jejich řešení prostřednictvím marketingové komunikace veřejných služeb |
aplikovat obecné principy marketingové komunikace ve specifickém prostředí veřejných služeb |
aplikovat obecné principy marketingové komunikace ve specifickém prostředí veřejných služeb |
porovnat a vyhodnotit specifika komunikace v různých typech veřejných služeb (zdravotní vs. sociální) |
porovnat a vyhodnotit specifika komunikace v různých typech veřejných služeb (zdravotní vs. sociální) |
integrovat principy strategické, krizové a etické komunikace do uceleného komunikačního rámce |
integrovat principy strategické, krizové a etické komunikace do uceleného komunikačního rámce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Demonstrace |
Demonstrace |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Bačuvčík, Radim. Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci. Zlín, 2012. ISBN 9788087500200.
-
Broukal, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
-
FINE, Seymour H. Marketing the public sector: promoting the causes of public and nonprofit. London, 2017.
-
KRAMÁŘ, R. Stručný přehled problematiky korupce v českém zdravotnictví. Praha, 2022. ISBN 978-80-7676-438-5.
-
LLORENS, Jared; KLINGNER, Donald E. a NALBANDIAN, John. Public personnel management: contexts and strategies. Seventh edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138281202.
-
RAINEY, Hal G.; FERNANDEZ, Sergio a MALATESTA, Deanna. Understanding and managing public organizations: essential texts for nonprofit and public leadership and management. Sixth edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2021. ISBN 9781119705963.
-
RHODA, Richard. Urban and regional analysis for development planning. New York, NY: Routledge, 2018. ISBN 9781000001990.
-
Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: Jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 2014. ISBN 978-80-247-4819-1.
-
SZENDE, Peter; DALTON, Alec N. a YOO, Michelle. Operations management in the hospitality industry. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781838675417.
-
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MARŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Brno. 2020.
|