Předmět: Marketingová komunikace veřejných služeb

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Marketingová komunikace veřejných služeb
Kód předmětu KUMK/MKVSL
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Struktura veřených služeb. 2. Stakeholder management veřejných služeb. 3. Aspekty a trendy marketingové komunikace veřejných služeb. 4. Strategická komunikace veřejných služeb. 5. Marketingová komunikace poskytovatelů zdravotních služeb. 6. Marketingová komunikace poskytovatelů sociálních služeb. 7. Komunikační plán. 8. Specifika reklamy a PR poskytovatelů veřejných služeb. 9. Komunikace při sponzoringu a fundraisingu veřejných služeb. 10. Komunikace veřejných služeb na sociálních sítích. 11. Krizová komunikace a tiskový mluvčí. 12. Etika marketingové komunikace veřejných služeb. 13. Aktuální případové studie a kauzy.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zápočet - 18 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 31 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
vysvětlit postavení veřejných služeb v tržní společnosti a definovat jejich strukturu
vysvětlit postavení veřejných služeb v tržní společnosti a definovat jejich strukturu
vysvětlit roli stakeholderů, jejich význam a způsoby zapojení do komunikace veřejných služeb
vysvětlit roli stakeholderů, jejich význam a způsoby zapojení do komunikace veřejných služeb
vysvětlit specifika reklamy, public relations, sponzoringu, fundraisingu, komunikace na sociálních sítích a krizové komunikace ve veřejných službách
vysvětlit specifika reklamy, public relations, sponzoringu, fundraisingu, komunikace na sociálních sítích a krizové komunikace ve veřejných službách
analyzovat a vysvětlit rozdíly v marketingové komunikaci poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb
analyzovat a vysvětlit rozdíly v marketingové komunikaci poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb
zhodnotit význam etiky, transparentnosti a společenské odpovědnosti při komunikaci veřejných služeb a posoudit jejich vliv na image organizace
zhodnotit význam etiky, transparentnosti a společenské odpovědnosti při komunikaci veřejných služeb a posoudit jejich vliv na image organizace
Odborné dovednosti
sestavit komunikační plán pro organizaci poskytující veřejné služby
sestavit komunikační plán pro organizaci poskytující veřejné služby
kriticky hodnotit mediálně známé kauzy a jejich řešení prostřednictvím marketingové komunikace veřejných služeb
kriticky hodnotit mediálně známé kauzy a jejich řešení prostřednictvím marketingové komunikace veřejných služeb
aplikovat obecné principy marketingové komunikace ve specifickém prostředí veřejných služeb
aplikovat obecné principy marketingové komunikace ve specifickém prostředí veřejných služeb
porovnat a vyhodnotit specifika komunikace v různých typech veřejných služeb (zdravotní vs. sociální)
porovnat a vyhodnotit specifika komunikace v různých typech veřejných služeb (zdravotní vs. sociální)
integrovat principy strategické, krizové a etické komunikace do uceleného komunikačního rámce
integrovat principy strategické, krizové a etické komunikace do uceleného komunikačního rámce
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Demonstrace
Demonstrace
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, Radim. Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci. Zlín, 2012. ISBN 9788087500200.
  • Broukal, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
  • FINE, Seymour H. Marketing the public sector: promoting the causes of public and nonprofit. London, 2017.
  • KRAMÁŘ, R. Stručný přehled problematiky korupce v českém zdravotnictví. Praha, 2022. ISBN 978-80-7676-438-5.
  • LLORENS, Jared; KLINGNER, Donald E. a NALBANDIAN, John. Public personnel management: contexts and strategies. Seventh edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138281202.
  • RAINEY, Hal G.; FERNANDEZ, Sergio a MALATESTA, Deanna. Understanding and managing public organizations: essential texts for nonprofit and public leadership and management. Sixth edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2021. ISBN 9781119705963.
  • RHODA, Richard. Urban and regional analysis for development planning. New York, NY: Routledge, 2018. ISBN 9781000001990.
  • Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: Jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 2014. ISBN 978-80-247-4819-1.
  • SZENDE, Peter; DALTON, Alec N. a YOO, Michelle. Operations management in the hospitality industry. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781838675417.
  • TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MARŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Brno. 2020.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr