Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Definice CSR, historický vývoj 2. Zainteresovaná strana - zaměstnanci 3. Zainteresovaná strana - zákazníci 4. Ekonomický pilíř CSR 5. Sociální pilíř CSR 6. Enviromentální pilíř CSR 7. Současné trendy ve vývoji CSR 8. Zavádění CSR, bariéry a rizika při zavádění, měření přínosů CSR 9. Nástroje podnikatelské etiky 10. Etický kodex 11. Etický a sociální audit 12. Vytváření sdílené hodnoty 13. Sociální podnikání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 21 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 29 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
Vysvětlit pojem sociální podnikání |
Vysvětlit pojem sociální podnikání |
Popsat typické etické problémy v reklamě |
Popsat typické etické problémy v reklamě |
Uvést typické etické problémy na pracovišti |
Uvést typické etické problémy na pracovišti |
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
Odborné dovednosti |
---|
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
Rozpoznat neetickou reklamu |
Rozpoznat neetickou reklamu |
Navrhnout etický kodex firmy |
Navrhnout etický kodex firmy |
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Didaktický test |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Jones, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 9788072612697.
-
KAŠPAROVÁ, Klára. Reportování o společenské odpovědnosti podniku. Brno, 2015. ISBN 9788021080478.
-
Rolný, Ivo. Budujeme důvěryhodnou firmu. Praha, 2014. ISBN 9788074002861.
-
SEKNIČKA, Pavel, PUTNOVÁ, Anna. Etika v podnikání a hodnoty trhu. 2016. ISBN 9788024755458.
-
Tetřevová Liběna a kol. Společenská odpovědnost společensky citlivých oblastí. Praha, Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.
|