Předmět: Společenská odpovědnost firem

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Společenská odpovědnost firem
Kód předmětu KUMK/MKSOF
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Definice CSR, historický vývoj 2. Zainteresovaná strana - zaměstnanci 3. Zainteresovaná strana - zákazníci 4. Ekonomický pilíř CSR 5. Sociální pilíř CSR 6. Enviromentální pilíř CSR 7. Současné trendy ve vývoji CSR 8. Zavádění CSR, bariéry a rizika při zavádění, měření přínosů CSR 9. Nástroje podnikatelské etiky 10. Etický kodex 11. Etický a sociální audit 12. Vytváření sdílené hodnoty 13. Sociální podnikání

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 21 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 29 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit)
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit)
Vysvětlit pojem sociální podnikání
Vysvětlit pojem sociální podnikání
Popsat typické etické problémy v reklamě
Popsat typické etické problémy v reklamě
Uvést typické etické problémy na pracovišti
Uvést typické etické problémy na pracovišti
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji
Odborné dovednosti
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem
Rozpoznat neetickou reklamu
Rozpoznat neetickou reklamu
Navrhnout etický kodex firmy
Navrhnout etický kodex firmy
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Didaktický test
Didaktický test
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Jones, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 9788072612697.
  • KAŠPAROVÁ, Klára. Reportování o společenské odpovědnosti podniku. Brno, 2015. ISBN 9788021080478.
  • Rolný, Ivo. Budujeme důvěryhodnou firmu. Praha, 2014. ISBN 9788074002861.
  • SEKNIČKA, Pavel, PUTNOVÁ, Anna. Etika v podnikání a hodnoty trhu. 2016. ISBN 9788024755458.
  • Tetřevová Liběna a kol. Společenská odpovědnost společensky citlivých oblastí. Praha, Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr