|
Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Gamalová Kamila, Mgr. MBA
|
|
Obsah předmětu
|
- kreativita a originalita - teoretické základy; - kreativita u vybraných osobností reklamy - poznání historických souvislostí; - základní oblasti a druhy kreativity; - bariéry a mýty kreativity; - kreativita - součást aktivit přípravy reklamní kampaně; - rozvíjení kreativity - pozitivní kreativita; - kreativní metody a techniky; - fáze hledání nápadu a řešení problému; - kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (humor, sex, strach); - kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 65 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat teoretické základy kreativity a originality |
| popsat teoretické základy kreativity a originality |
| definovat základní oblasti a druhy kreativity |
| definovat základní oblasti a druhy kreativity |
| definovat bariéry a mýty kreativity |
| definovat bariéry a mýty kreativity |
| popsat fáze hledání nápadu a řešení problému |
| popsat fáze hledání nápadu a řešení problému |
| vysvětlit způsoby rozvíjení kreativity |
| vysvětlit způsoby rozvíjení kreativity |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat základní oblasti a druhy kreativity |
| identifikovat základní oblasti a druhy kreativity |
| využívat kreativní metody a techniky v praxi |
| využívat kreativní metody a techniky v praxi |
| analyzovat a vyhodnotit zadaný problém |
| analyzovat a vyhodnotit zadaný problém |
| navrhnout kreativní řešení problému |
| navrhnout kreativní řešení problému |
| aplikovat kreativitu v procesu vlastního návrhu komunikační kampaně |
| aplikovat kreativitu v procesu vlastního návrhu komunikační kampaně |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
CATMULL, Ed a Amy WALLACE. Creativity, Inc.: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration.. 2014. ISBN 9780593070093.
-
Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-.
-
Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
-
Young, Miles. Ogilvy v reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Vašut, 2018. ISBN 9788025621592.
-
Žák, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno. Motiv Press, 2017. ISBN 9788087981238.
|