Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
Obsah předmětu
|
- terminologické vymezení kultury; - typy kultury; - komunikace jako prvek kultury; - interkulturní komunikace a kontext; - interkulturní kompetence; - kulturní dimenze (Hofstede, Trompenaars); - bariéry interkulturní komunikace, etnocentrizmus, kulturní relativizmus, kulturní šok; - neverbální komunikace; - jazyk jako bariéra komunikace; - multikulturalizmus; - kulturní inteligence.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Student umí definovat pojmy verbální a neverbální komunikace, kultura, mezikulturní a interkulturní komunikace. |
Student umí definovat pojmy verbální a neverbální komunikace, kultura, mezikulturní a interkulturní komunikace. |
Student umí vysvětlit základní modely kultury a modely kulturních dimenzí. |
Student umí vysvětlit základní modely kultury a modely kulturních dimenzí. |
Student umí vysvětlit pojem kulturní inteligence a vyjmenovat její komponenty. |
Student umí vysvětlit pojem kulturní inteligence a vyjmenovat její komponenty. |
Student umí vyjmenovat a vysvětlit bariéry v interkulturní komunikaci. |
Student umí vyjmenovat a vysvětlit bariéry v interkulturní komunikaci. |
Student umí vysvětlit pojem akulturace v souvislosti s migrací lidstva a kontaktu různých kultur. |
Student umí vysvětlit pojem akulturace v souvislosti s migrací lidstva a kontaktu různých kultur. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dovede vytvořit inkluzivní, vstřícné prostředí, ve kterém se se všemi zachází slušně a s respektem. |
Student dovede vytvořit inkluzivní, vstřícné prostředí, ve kterém se se všemi zachází slušně a s respektem. |
Student dovede porovnat kulturní hodnoty příslušníků různých kultur a identifikovat kulturní pododbnosti a rozdíly. |
Student dovede porovnat kulturní hodnoty příslušníků různých kultur a identifikovat kulturní pododbnosti a rozdíly. |
Student je schopen úspěšně a efektivně komunikovat s příslušníky jiných kultur. |
Student je schopen úspěšně a efektivně komunikovat s příslušníky jiných kultur. |
Student je schopen úspěšně působit v multikulturním prostředí. |
Student je schopen úspěšně působit v multikulturním prostředí. |
Student dovede rozvíjet svoji kulturní inteligenci a chovat se vhodně v různých interkulturních situacích. |
Student dovede rozvíjet svoji kulturní inteligenci a chovat se vhodně v různých interkulturních situacích. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
JANDT, Fred, Edmund. An Introduction to Intercultural Communication. Identities in a Global Community.. 2017. ISBN 9781506390727.
-
Lewis, Richard D. When Cultures Collide. Nicholas Brealey Publishing, 2018. ISBN 978-1-473-68482-9.
-
Thomas, David C.; Inkson, Kerr. Cultural intelligence: surviving and thriving in the global village. Oakland: BK Berrett-Koehler Publishers, Inc., a BK Business book, 2017. ISBN 9781626568655.
-
USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. 2013. ISBN 9780273757733.
|