Předmět: Mediální plánování

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Mediální plánování
Kód předmětu KUMK/MK5MP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vorlová Růžena, Ing. PhD.
Obsah předmětu
média, druhy médií (televize, rozhlas, tisk, outdoor, internet, nová média, ostatní), jejich charakteristika, zásah, účinnost; - přehled mediálních pojmů a ukazatelů (obecných i specifických pro jednotlivá média); - media mix, mediální strategie, plánování médií; - tvorba mediálního plánu - postup, jednotlivé části plánu; - cíle mediálního plánu (v kontextu s cíli marketingovými, komunikačními), cílové skupiny, kreativita; - implementační plán; - přehled mediálních ukazatelů, jejich význam a jejich vztahy; - rozpočet, načasování a intenzita kampaní; - organizace nákupu médií (individuální vs. mediální agentury); - kontrola a vyhodnocení mediálního plánu, měření efektivity plánu i jednotlivých mediálních kanálů; - legislativa: Zákon o regulaci reklamy, Autorský zákon, Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, Zákon o ČT, Zákon o Českém rozhlase, Tiskový zákon.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 48 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
zná základní mediální terminologii - dokáže jednotlivé pojmy definovat
zná základní mediální terminologii - dokáže jednotlivé pojmy definovat
zná základní mediální ukazatele u jednotlivých médií
zná základní mediální ukazatele u jednotlivých médií
orientuje je v základních cenách reklamy v jednotlivých médií
orientuje je v základních cenách reklamy v jednotlivých médií
správně chápe efektivitu jednotlivých médií a umí formulovat návrhy, jak ji vyhodnotit
správně chápe efektivitu jednotlivých médií a umí formulovat návrhy, jak ji vyhodnotit
zná základní právní mantinely reklamy v ČR
zná základní právní mantinely reklamy v ČR
Odborné dovednosti
umí sestavit základní mediální plán pro menší projekt
umí sestavit základní mediální plán pro menší projekt
umí správně vymezit cíle a cílové skupiny kampaně (persony)
umí správně vymezit cíle a cílové skupiny kampaně (persony)
umí stanovit logický a realizovatelný časový plán, ekonomicky přijatelný a odpovídající rozpočet
umí stanovit logický a realizovatelný časový plán, ekonomicky přijatelný a odpovídající rozpočet
dokáže formulovat vazby a propojení s dalšími částmi komunikačního mixu
dokáže formulovat vazby a propojení s dalšími částmi komunikačního mixu
umí formulovat základní kreativní osnovy kampaně, sestavit mediální plán a plán realizace (implementační plán) včetně návrhů na měření efektivity jednotlivých médií
umí formulovat základní kreativní osnovy kampaně, sestavit mediální plán a plán realizace (implementační plán) včetně návrhů na měření efektivity jednotlivých médií
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Přednášení
Přednášení
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Esej
Esej
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Marketingové noviny.cz [online]. Copyright ? Helena Kopecká 2001. Dostupné z: http://www.marketingovenoviny.cz/.
  • MediaGuru [online]. Copyright ? 2019. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/ Informace ke kombinované nebo distanční.
  • Zákon č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy (v aktuálním znění).
  • JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha. ISBN 978-80-247-4354-7.
  • MAGIDOVÁ, Markéta, Tomáš JIRSA, Lukáš LIKAVČAN, Tomáš DVOŘÁK, Marek VANŽURA a Tomáš CHUDÝ. Epistemologie (nových) médií. Praha, 2018. ISBN 978-807-3314-941.
  • ŠIMÍČEK, Vojtěch. Regulace médií. Brno, 2018. ISBN 978-802-1090-804.
  • Westwood, John. How to write a marketing plan. London: Kogan Page., 2013. ISBN 780749467135.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr