Předmět: Metody a techniky marketingového výzkumu

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Metody a techniky marketingového výzkumu
Kód předmětu KUMK/MK3MV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Juříková Martina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- podstata, historie, současnost, význam a typologie marketingového výzkumu; - proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu); - pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků; - metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu; - pozorování - jeho specifika, typy, použití; - projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi; - dotazování v kvalitativním výzkumu - sestavení scénáře; - dotazování v kvantitativním výzkumu - - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, typy a formulace otázek, škálování; - individuální rozhovor a focus group - jejich specifika, použití.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Odborné dovednosti
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vytvořit dotazník
Vytvořit dotazník
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Doporučená literatura
  • Belk, Russell W., Eileen Fischer a Robert V. Kozinets. Qualitative consumer and marketing research. Los Angeles, 2013. ISBN 978-0-85702-766-5.
  • Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
  • Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr